کد خبر: ۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰
در جلسه هفتگی با خبرنگاران

الهام، مدعی کاهش 30 درصدی قیمت مسکن شد

سخنان پالیزدار مشکوک است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین الهام، سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران از پیگیری جدی اقدامات دولت در خصوص مسکن خبر داد و گفت: «اقدامات دولت در برخی استان‌ها منجر به کاهش سی درصدی قیمت مسکن شده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، الهام، سخنگوی دولت امروز (شنبه) در جلسه‌ هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن تشریح سیاست‌های دولت در خصوص مسکن اظهار داشت: «بیش از یک میلیون پروانه ساخت علاوه بر مسکن مهر صادر شده و سهم بانکی در خصوص ساخت مسکن نیز آماده شده است که به زودی ابلاغ می‌شود».

وی ادامه داد: «پایگاه جامع اطلاعاتی مسکن نیز آماده شده و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و نقل و انتقال از طریق این سامانه اطلاعاتی انجام خواهد شد».

سخنگوی دولت افزود‌: «حتی ثبت قولنامه‌ها نیز در همین سیستم انجام خواهد شد و تنظیم قولنامه نیز در برگه‌های بهاداری خواهد بود که در این سیستم ثبت شده است».

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌: «‌پس از به اجرا گذاشتن این سیستم از آذر ماه از اشخاص حقیقی و حقوقی که دو بار یا بیشتر در سال به خرید و فروش مسکن مبادرت کنند مالیات دریافت خواهد شد».

وی در ادامه تشریح سیاست‌های دولت در پایان دادن به بحران مسکن اظهار داشت: «‌مشوق‌های خرید و فروش مسکن نیز آماده شده‌است و همچنین دولت به وارد ساختن قطعات و تجهیزات کارخانجات تولید مسکن پیش ساخته مبادرت خواهد کرد و امیدواریم با آماده شدن این قطعات ساخت مسکن سرعت گیرد».

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه اظهارات خود در خصوص مسکن گفت‌: «سیاست دولت حمایت از نیازمندان مسکن است و تنها با سوداگران مسکن مقابله می‌کند و هدف دولت این است که نیازمندان بتوانند آسانتر و ارزانتر صاحب مسکن شوند‌».

الهام در ادامه با اشاره به مقوله تورم گفت‌: «در حوزه‌های مربوط به تورم وارداتی با توجه به سیاستی که دولت اتخاذ کرده و لایحه‌ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است انتظار می‌رود فشار خارجی و بین‌المللی حذف شده و منحنی تورم سیر نزولی پیدا کند».

وزیر دادگستری افزود‌: «‌افزایش قیمت نفت به تورم دامن می‌زند و ما باید از در آمد‌های حاصل از افزایش قیمت نفت، مشکل یارانه‌های کالاهای اساسی را جبران کنیم» .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر خاویر سولانا‌، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا به ایران و ارائه بسته پیشنهادی گروه 1+5 و امکان رایزنی وی با مقامات ایران گفت‌: «ماموریت سولانا فقط تحویل بسته است و ما با بررسی و سنجش همه‌جانبه آن در خصوص این بسته پاسخ خواهیم داد‌».

الهام همچنین در پاسخ به سوالی که آیا این بسته با محوریت تعلیق غنی سازی اورانیوم از سوی ایران تنظیم شده و در این صورت آیا ایران آن را از پیش رد شده می داند گفت‌: «بسته با محوریت تعلیق تنظیم نشده‌است و اگر چنین بود اصلاً قابل طرح نبود‌. دیدگاه جهانی نیز در این خصوص مثبت است و به نظر می‌رسد از تعلیق عبور کرده‌اند‌».

سخنگوی دولت همچنین در خصوص اظهارات پالیزدار در متهم ساختن برخی مقامات کشور به فساد مالی گفت: «‌به نظر می‌رسد این اظهارات با هدف لوث کردن اهداف رئیس جمهور که همان اصل مبارزه با مفاسد است صورت گرفته و از نظر ما مشکوک بوده و مورد تایید نیست»‌.

وی افزود: «‌دولت این روش را روش مذمومی می‌داند و خود از طریق راه‌کارهای قانونمند عمل می‌کند‌. مردم نیز هوشمند هستند وانحرافات را تشخیص می‌دهند ضمن اینکه وزارت اطلاعات نیز پیگیر موضوع است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین