کد خبر: ۷۶۶۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

زاخارووا: کشور‌های بریکس به هسته یک جهان چند قطبی تبدیل شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه نظام روابط بین‌الملل در حال دگرگونی عمیق است، اظهار کرد که کشور‌های عضو بریکس در حال حاضر به هسته یک جهان چند قطبی تبدیل شده‌اند.
زاخارووا: کشور‌های بریکس به هسته یک جهان چند قطبی تبدیل شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: مهم است که کشورهای عضو بریکس و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر روی توسعه و همکاری‌های بین‌المللی سازنده خود تمرکز کنند.

به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: روسیه به کار خود در عرصه بین‌المللی برای ترویج اصول برابری حاکمیتی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی و همکاری بر اساس توازن منافع، همکاری با کشورهای عضو بریکس، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و سایر دوستان و شرکا ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه کشورهایی که نظام چندقطبی را انتخاب کرده‌اند، فرصتی برای حفظ هویت و توسعه سیاست‌های مبتنی بر منافع مردم خود دارند، افزود: این آزادی و استقلال واقعی است، کشورهایی که نمی‌خواهند از دستورات دیگران تبعیت کنند، نمی‌توانند طرح‌های نئولیبرال را بپذیرند.

زاخارووا خاطرنشان کرد که نظام روابط بین‌الملل در حال تحول عمیقی است و دنیای تک قطبی مدت‌ها قبل از رویدادهای اوکراین متعلق به گذشته است.

وی افزود: مراکز جدید قدرت در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نقش برجسته‌ فزاینده‌ای را در شکل‌دهی طرح‌های جهانی ایفا می‌کنند و تمایلی برای دفاع از منافع خود نشان می‌دهند و خواستار احترام به مسیر توسعه خود هستند.

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی کشورهای عضو بریکس هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین