کد خبر: ۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷
سخنگوی شورای نگهبان:

اظهارات جنتی نظر شخصی وی بوده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه ها از تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان خبر داد و اعلام کرد: «انتخابات در حوزه انتخابیه گرگان به دلیل تردیدها هنوز تایید نشده‌است و شورای نگهبان در این خصوص هیات بازرسی را اعزام نموده است».

وی ابراز امیدواری کرد نتایج حوزه انتخابیه گرگان در روزهای آتی اعلام شود.

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالات خبرنگاری که از وی در خصوص اظهارات جنتی دبیر شورای نگهبان مبنی بر «درخواست رد اعتبارنامه نمایندگانی که از دست شورای نگهبان در رفته‌اند» می‌پرسید پاسخ داد: «اظهارات جنتی در خصوص درخواست رد اعتبارنامه برخی از نمایندگان موضع شورای نگهبان نبوده و اظهار نظر شخصی بوده‌است».

وی افزود: «بحث بررسی اعتبارنامه‌ها در صلاحیت مجلس است و کار بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان تمام شده است».

کدخدایی در ادامه در پاسخ به خبرنگار آفتاب که با توجه به شائبه فساد اخلاقی برخی نمایندگان راه یافته  به مجلس هشتم از وی ‌پرسید: "آیا ممکن نیست همانطور که شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها دچار اشتباه شده است، در رد صلاحیت برخی افراد نیز اشتباه کرده باشد"، مدعی شد: «در خصوص اشتباهات چنین مطلبی بیان نشده است و شورای نگهبان از اظهارنظر خودش در مورد رد صلاحیت‌ها دفاع می‌کند».

وی با اشاره به رویه شورای نگهبان افزود: «شورای نگهبان براساس اسناد و مدارک صلاحیت افراد را رسیدگی می‌کند».

کدخدایی با ذکر برخی موارد فساد اخلاقی راه‌یافتگان مجلس هشتم اعلام کرد: «در این مورد گزارش‌های غیرقابل اعتنایی به ما رسیده بود که ممکن است کامل باشد و محاکم قضایی بتوانند و نسبت به مجرمیت و عدم مجرمیت این افراد اعلام نظر کنند».

وی سپس تاکید کرد: «ما نسبت به نظری که قبلا داده‌ایم دفاع می‌کنیم».

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص انتخابات حوزه انتخابیه لردگان تاکید کرد: «نظر شورای نگهبان در خصوص ابطال انتخابات این حوزه انتخابیه در حدود یک ماه پیش به وزارت کشور اعلام شده است».

کدخدایی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آفتاب درباره "ردصلاحیت پورابراهیمی نامزد حوزه انتخابیه کرمان در شب انتخابات و اینکه آیا این امر امنیت خاطر نامزدها را خدشه‌دار نمی‌سازد؟" پاسخ داد: «ما نمی‌توانیم یک بام و دو هوا عمل کنیم، نامزدهایی که مدعی هستند، می‌توانند حاضر شود و مدارک خودشان را ارائه کنند ما هم مدارک خودمان را بیان می‌کنیم تا معلوم شود کدامیک ذی‌حق بوده‌ایم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین