کد خبر: ۷۶۶۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

عواقب اقتصادی شدید جنگ روسیه علیه اوکراین برای اروپا

صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین عواقب اقتصادی شدیدی برای اروپا به همراه خواهد داشت و در زمانی رخ می‌دهد که بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا ناقص است.
عواقب اقتصادی شدید جنگ روسیه علیه اوکراین برای اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش منتشر شده با عنوان چشم‌انداز اقتصادی منطقه اروپا آمده است: «افزایش زیاد قیمت کالا‌ها و اختلالات پیچیده در عرضه، باعث افزایش تورم و کاهش درآمد خانوار‌ها و سود شرکت‌ها می‌شود».

همچنین پیش‌بینی می‌شود که تورم در بسیاری از کشور‌ها به بالاترین حد طی چند دهه اخیر برسد و خطرات جدیدی از تشدید جنگ و اختلالات تا جریان‌های حیاتی انرژی وجود دارد.

نگرانی‌های صندوق بین‌المللی پول ناشی از هشدار نورالدین نباتی، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه در ماه مارس در مورد جنگی طولانی است.

صندوق بین‌المللی پول گفت: چالش‌های اصلی سیاست‌گذاران اروپایی مراقبت از پناهندگان، کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و شرکت‌هایی است که سعی می‌کنند با هزینه‌های بالاتر انرژی کنار بیایند و امنیت انرژی را بهبود بخشند.

این صندوق افزود: جنگ و پیامد‌های آن نیز به چالش‌های ساختاری پیش روی اروپا پس از همه‌گیری می‌افزاید.

وی تاکید کرد: در اوکراین، زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی که در اثر جنگ ویران شده‌اند، باید بازسازی شوند که به جریان‌های مالی زیادی از سوی اهداکنندگان نیاز دارد.

ترکیش نیوز خاطرنشان کرد: جنگ روسیه و اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، خشم بین‌المللی را برانگیخت، زیرا اتحادیه اروپا، ایالات‌متحده، بریتانیا و سایر کشور‌های غربی تحریم‌های مالی سختی را علیه مسکو اعمال کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین