کد خبر: ۷۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
کاظم جلالی:

عجولانه نسبت به بسته پیشنهادی غرب قضاوت نکنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلالی گفت: «معتقدم که ارسال بسته ایران به غرب و ارسال بسته غرب به ایران می‌تواند مبنای گفتگو باشد و به هر حال تنها سیاستهای ارسال بسته به تنهایی برای حل موضوع کافی نیست بلکه نیازمند این است که دو طرف در کنار ارسال بسته یا مبنا قرار دادن همین بسته‌ها مذاکرات را آغاز کنند».

کاظم جلالی، نماینده شاهرود در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به سفر سولانا به تهران گفت: «نباید قضاوت عجولانه‌ای به سفر سولانا و بسته پیشنهادی اروپایی‌ها داشت و باید بسته پیشنهادی غرب توسط مسئولین با دقت مورد بررسی قرار بگیرد و اظهارنظر درباره بسته پیشنهادی و سفر سولانا قاعدتا پس از انجام مذاکرات امکان‌پذیر خواهد بود».

وی افزود: «ما امیدوار هستیم اروپایی‌ها با توجه به تجارب گذشته‌ای که در زمینه مذاکره با ایران دارند و با شناخت حساسیت‌های ما نسبت به موضوع حق داشتن انرژی هسته‌ای و  اینکه ملت ایران برروی داشتن تکنولوژی هسته‌ای تاکید دارد تبعا طرح کردن مقولاتی همچون تعلیق غنی‌سازی می‌تواند به عنوان موانع مذاکرات ایران و غرب باشد».

مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم اظهار داشت:‌ «باید به افق‌ها و راه‌کارهای جدید در پرونده هسته‌ای ایران اندیشید و اساس ارائه بسته پیشنهادی چه از جانب ایران و اروپا می‌تواند این پیام را به همراه داشته باشد که اراده طرفین بر مذاکره است اگر چه برخی قدرتها در تلاش هستند که یا مذاکراتی شکل نگیرد یا این مذاکرات به نتیجه نرسد».

وی خاطرنشان کرد: «اصل باید بر این باشد که مذاکرات بین ایران و اروپا آغاز شود و آنچه تاکنون با اراده برخی قدرتها نتوانست منتج به نتیجه بشود و شکل بگیرد آغاز مذاکرات است و طبیعی است که پرونده هسته‌ای ایران با راه‌کار مذاکره است که می‌تواند با نتجیه همراه باشد و ما امیدوار هستیم که سفر سولانا بتواند در آغاز مذاکرات ایران و غرب موثر باشد».

جلالی تصریح کرد: «معتقدم که ارسال بسته ایران به غرب و ارسال بسته غرب به ایران می‌تواند مبنای گفتگو باشد و به هر حال تنها سیاستهای ارسال بسته به تنهایی برای حل موضوع کافی نیست بلکه نیازمند این است که دو طرف در کنار ارسال بسته یا مبنا قرار دادن همین بسته‌ها مذاکرات را آغاز کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین