کد خبر: ۷۶۷۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

پیام اردوغان به ساهاک ماشالیان

رئیس‌جمهور اردوغان در پیامی به پاتریک ارامنه ترکیه گفت: باید آینده را با الهام از وحدت ریشه‌دار هزار ساله خود بسازیم.
پیام اردوغان به ساهاک ماشالیان
آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی به ساهاک ماشالیان، پاتریک ارامنه ترکیه به مناسبت یادبود قربانیان وقایع مرتبط با جنگ جهانی اول اظهار داشت: معتقدم که باید به جای بزرگ‌نمایی، آینده را با الهام از وحدت ریشه‌دار هزار ساله خود بسازیم.

اردوغان تصریح کرد: به جای بزرگنمایی دردها باید آینده مشترک ترک‌ها و ارمنی‌ها را ساخت.

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، وی در پیام خود به اعضای جامعه ارامنه که امروز در کلیسای ارامنه استانبول گرد هم آمدند، یاد ارامنه عثمانی که در جریان جنگ جهانی اول جان باختند را گرامی داشته و به بازماندگان آنان تسلیت گفت.

اردوغان با بیان اینکه سال‌های پایانی امپراتوری عثمانی و جنگ جهانی اول دوران بسیار دردناکی برای میلیون‌ها انسان بود، افزود: بدون هیچ گونه تبعیض مذهبی، قومی و فرهنگی، درک و شریک شدن در این دردهای مشترک، وظیفه بشریت است.

وی تصریح کرد: برای ما که قرن‌ها در شادی و غم شریک هم بوده‌ایم باید بتوانیم زخم‌های گذشته را درمان کرده و پیوندهای انسانی خود را بیش از پیش مستحکم کنیم. معتقدم که باید آینده را به جای تشدید درد با هم و با الهام از اتحاد عمیق هزار ساله ساخته و یک روند مثبت را با همسایه خود ارمنستان برای این منظور آغاز کنیم. مطمئنم که روند عادی‌سازی صمیمانه توسط شهروندان ترکیه نیز حمایت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین