کد خبر: ۷۶۷۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

چاقوکشی در فرانسه: باید ماکرون را بکشیم

چاقوکشی در شهر «نیس» فرانسه در یک کلیسا همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبرساز شد.
چاقوکشی در فرانسه: باید ماکرون را بکشیم
آفتاب‌‌نیوز :

منابع رسانه‌ای از حمله با سلاح سرد به حاضران کلیسای «سنت-پیر د آرن» شهر نیس فرانسه و جراحت دو نفر خبر دادند.

در حالی که از صبح امروز یکشنبه رای گیری برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با رقابت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور کنونی و «مارین لوپن» رهبر «جبهه ملی» این کشور آغاز شده است، حمله با چاقو در یک کلیسا خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی فرانسوی از قبیل «لوپاریزین» خبر دادند که یک مرد «سی و اندی ساله» روز یکشنبه بعد از چاقوکشی در کلیسای شهر نیس این کشور بازداشت شد.

طبق این گزارش‌ها، یک مرد در کلیسای «سنت-پیر د آرن» شهر نیس فرانسه به دو نفر با چاقو حمله و آنها را زخمی کرد. به روایت رسانه‌های فرانسوی، ضارب یک کشیش ۵۷ ساله را ۲۰ بار هدف ضربات چاقو قرار داد.

روزنامه «لوپوینت» فرانسه هم در گزارشی درباره این حمله با ضربات چاقو نوشت: «حداقل ۱۰ نفر در زمان حمله در کلیسا حضور داشتند و ضارب وقتی وارد کلیسا شد فریاد می‌زد: "ما باید ماکرون را بکشیم"».

رسانه‌های فرانسوی خبر دادند، جان مجروحان حمله به کلیسای شهر نیس در معرض خطر نیست و یک جوان 31 ساله به نام «فرجوس» به اتهام دست داشتن در این چاقوکشی دستگیر شد.

گفته می‌شود که مظنون حمله به کلیسای نیس که متولد همین شهر فرانسه است، هیچ سابقه کیفری ندارد اما از اختلال «دو قطبی» رنج می برد.

«کریستین استروسی» شهردار نیس اعلام کرد که مقام‌ها هنوز چاقوکشی امروز در کلیسای این شهر را «اقدام تروریستی» نمی‌دانند.

حمله به کلیسای فرانسوی در حالی انجام شده که از صبح امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای تعیین تکلیف ساکن بعدی کاخ الیزه بین امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور و مارین لوپن رهبر جبهه ملی این کشور آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین