کد خبر: ۷۶۷۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

یک نماینده: برای اعزام زائران در ایام حج تمتع امسال توافقاتی با عربستان شده است

شهریار حیدری درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی، تصریح کرد: نتیجه مذاکرات مثبت بوده است. توسط یکی از کشور‌های واسط مسلمان، تلاش‌هایی صورت گرفت و نشست‌هایی انجام که در نهایت هم منجر به توافقاتی هم شد. از جمله این توافقات اعزام زائران در ایام حج تمتع امسال است.
یک نماینده: برای اعزام زائران در ایام حج تمتع امسال توافقاتی با عربستان شده است
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مردم قصرشیرین درمورد جزئیات مذاکرات ایران و عربستان، عنوان کرد: «نتیجه مذاکرات مثبت بوده است. توسط یکی از کشورهای واسط مسلمان، تلاش‌هایی صورت گرفت و نشست‌هایی انجام که در نهایت هم منجر به توافقاتی هم شد. از جمله این توافقات اعزام زائران در ایام حج تمتع امسال است. داستان یمن فقط با توافق و تفاهم کشورهای منطقه‌ای و مسلمان می‌تواند حل و فصل شود. نباید منتظر باشند که رژیم صهیونیستی و امریکا برایشان تصمیم بگیرد.»

شهریار حیدری درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی، تصریح کرد: «مذاکرات به صورت غیرمستقیم چند وقتی ا‌ست که ادامه دارد. نتایجش هم مثبت است چون ما و عربستان دو کشور همسایه و مسلمان هستیم و اختلاف استراتژیک با هم نداریم. با این حال عربستان تحت تاثیر لابی صهیونیستی و برخی کشورهای عربی است.»

وی اضافه کرد: «در نهایت کارکرد حکومت عربستان باعث شد که رابطه ما مقداری رو به کدورت باشد. بدین منظور توسط یکی از کشورهای واسط مسلمان، تلاش‌هایی صورت گرفت و نشست‌هایی انجام که در نهایت هم منجر به توافقاتی هم شد. از جمله این توافقات اعزام زائران در ایام حج تمتع امسال است. امیدوارم همین موضع باعث شود که رابطه دیپلماسی هم برقرار شود، سفارتخانه‌ها باز شوند تا این رابطه بهتر هم شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلی درخصوص بازگشایی سفارتخانه‌ها، گفت: «این کار مقدمه خوبی است. بالاخره پالس‌های مثبتی است که دو کشور دوستانه و در سایه تفاهم به پای میز مذاکره و گفت و گو بنشینند و مشکلات‌شان را حل کنند.»

حیدری همچنین درباره مسئله یمن، بیان کرد: «داستان یمن فقط با توافق و تفاهم کشورهای منطقه‌ای و مسلمان می‌تواند حل و فصل شود. نباید منتظر باشند که رژیم صهیونیستی و امریکا برایشان تصمیم بگیرد. جمهوری اسلامی همواره در سال‌های قبل و مخصوصا 20 سال گذشته مرتبط تذکر داده است که رزیم صهیونیستی و امریکا به دنبال تنش و تفرقه هستند و کشورهای همسایه ما باید مراقب باشند تا تحت تاثیر قرار نگیرند. اما به هر حال عربستان، بحرین و امارات تا حدودی تاثیرپذیر هستند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین