کد خبر: ۷۶۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

کنکوری‌ها بخوانند؛ تکنیک‌های طلایی برای مطالعه در فرصت باقی مانده

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در نیمه اول تیر با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار می‌شود و برخی تکنیک‌ها برای افرادی که هنوز مطالعه را شروع نکرده اند، موثر هستند.
کنکوری‌ها بخوانند؛ تکنیک‌های طلایی برای مطالعه در فرصت باقی مانده
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۵ دهه است که کنکور سراسری سالانه با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب در ۵ گروه علوم ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر برگزار می‌شود.

بیشتر متقاضیان، کنکور را همانند غولی بزرگ و ترسناک به شمار می‌آورند و این معضل احتمال زیادی دارد که باعث از دست رفتن شانس قبولی آن ها در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر شود.

در مقابل، برخی دیگر با اعتماد به نفس و خیالی آسوده در جلسه کنکور حاضر می‌شوند و با کسب رتبه برتر آرزوی چندین و چند ساله خود را برآورده کرده و پشت صندلی‌های دانشگاه دلخواهشان می‌نشینند.

بعضی‌ها هم کنکور را به شدت آسان گرفته و برای آن هیچ تلاشی نمی‌کنند؛ چرا که اهداف خود را متکی به رتبه آزمونشان می‌دانند و با وجود این که تا کنکور سراسری ۱۴۰۱ تنها دو ماه زمان باقی است؛ اما با بی خیالی روزگار خود را سپری می‌کنند.

باید گفت که قبولی در دانشگاه‌های معتبر کشور نیازمند مطالعه طولانی مدت و نحوه تست زنی درست و مناسب است. به همین علت شناخت برخی از تکنیک‌ها و روش‌ها می‌تواند شما را در درک صحیح مطالب یاری رساند و باعث قبولی شما در دانشگاه دلخواهتان در همین زمان محدود شود.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در نیمه اول تیر برگزار می‌شود و شاید هنوز خیلی‌ها مطالعه خود را به طور جدی آغاز نکرده‌اند.

شروین مسیح، مشاور تخصصی کنکور گفت: هر گروه از دانش آموزان که قصد شرکت در کنکور و امتحان نهایی دارند، باید در هر رشته برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

دانش آموزان رشته ریاضی باید بدانند که دروس اختصاصی در کنکور برای آن‌ها ضریب ۳ دارد؛ بنابراین باید آمادگی لازم برای مطالعه بسیار عمیق و با انگیزه در این دروس را بیشتر کنند.

این مشاور تخصصی کنکور ادامه داد: از امروز تا نیمه اردیبهشت دانش آموزان باید مطالعه دروس پایه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم را همراه تست و نکته آغاز کنند.

پس از امتحانات نهایی زمان زیادی برای مطالعه کنکور وجود ندارد؛ بنابراین باید هر چه سریع‌تر فرصت را غنیمت شمرد.

مسیح تاکید کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییر یافته و دانش آموزان قرار است یک دفترچه عمومی و ۲ دفترچه تخصصی دریافت کنند. درس‌های فیزیک و شیمی در یک دفترچه و دروس ریاضی مانند حسابان، هندسه و گسسته در دفترچه دیگری قرار خواهند گرفت.

دانش آموزان کنکوری باید دروس را به دو دسته تقسیم کنند و هر روز تنها دو کتاب مطالعه کنند و تست زنی را هم جدی بگیرند و هر دو روز یک بار کتاب‌ها را به اتمام برسانند و به هیچ عنوان تمرین را فراموش نکنند؛ چرا که کمک زیادی به آن‌ها در زمینه قبولی کنکور خواهد کرد.

این مشاور تخصصی کنکور افزود: دانش آموزان تست زنی دروس دهم و یازدهم را باید کنار بگذارند؛ اما مطالب دروس دوازدهم را با دقت بخوانند و تست زنی را هم جدی بگیرند.

دانش آموزان رشته انسانی باید برای مطالعه کنکور دروس ریاضی همراه با علوم و فنون و جامعه را با یکدیگر مطالعه کنند؛ چرا که در امتحان کنکور این ۳ درس همراه هم خواهند آمد.

مسیح گفت: دروس فلسفه و تاریخ هم باید در کنار هم مطالعه شوند تا از سد کنکور بگذرند. اگر متقاضیان از نظر علمی قوی هستند می‌توانند درس‌های اقتصاد و روان شناسی را تا نیمه اردیبهشت بخوانند و پس از نیمه اردیبهشت دروس پایه را مطالعه نکنند و تنها دروس پایه را مطالعه کرده و تست بزنند.

تمام داوطلبان باید پس از مطالعه حتما تست زنی را جدی بگیرند تا با آن آشنا شوند.

همه دانش آموزان به غیر از متقاضیان قوی همزمان با شروع امتحانات پایان ترم باید تست زنی را کنار بگذارند و به جای آن دروس را مطالعه کرده و تمرین‌های زیادی حل کنند و خود را برای امتحانات بعدی آماده کنند.

این مشاور تخصصی کنکور اضافه کرد: داوطلبان باید بین هر دو امتحان پس از آزمون اول به خود استراحت کوتاه دهند و سپس به جمع بندی دروس اقدام کنند.

افزایش ده درصدی داوطلبان کنکور سراسری

حسن مروتی، سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش گفت: سوالات آزمون سراسری در سال جاری نیز بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهند بود.

تعداد داوطلبان کنکور امسال بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر است.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش ادامه داد: ۶١ درصد از داوطلبان زن و ٣٩ درصد شرکت‌کنندگان مرد هستند و تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود ده درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین