کد خبر: ۷۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

اولتیماتوم پرسپولیس به خرید عجیب یحیی

شرزود تمیروف فقط تا پایان فصل فرصت دارد که ثابت کند بدترین خرید خارجی تاریخ پرسپولیس در خط حمله نیست.
اولتیماتوم پرسپولیس به خرید عجیب یحیی
آفتاب‌‌نیوز :

تردیدی نیست که پرسپولیس از نظر کیفی مهاجمان خارجی بدتری نسبت به شرزود تمیروف داشته، اما مهاجم ازبک برخلاف شروع امیدوارکننده، در ادامه نیم فصل دوم به هیچ عنوان نتوانسته در قامت یک خرید کارآمد ظاهر شود و انتظاری که از او می‌رود (گلزنی) را برآورده کند.

تمیروف از بازی صنعت نفت آبادان بدین‌سو در تمام بازی‌های پرسپولیس کم و بیش حضور داشته و در حساس‌ترین بازی فصل مقابل استقلال، به صورت ثابت به میدان رفت، اما موفق نشد از فرصت‌های مطلوبی که در اختیار داشت، بهره ببرد و به قدری ناامیدکننده ظاهر شد که کادرفنی پرسپولیس در آخرین دقایق مهدی عبدی مصدوم و ناآماده را وارد زمین کرد.

نکته مهم درباره مهاجم ازبک پرسپولیس که برای فصل آینده نیز با سرخپوشان قرارداد دارد، این است که او نتوانسته گلزنی کند. در بازی با صنعت نفت تمیروف یک شوت از راه دور خوب زد و در داخل محوطه جریمه نیز به خوبی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد و شمایل مهاجمی فرصت طلب را به نمایش گذاشت که باعث امیدواری هواداران پرسپولیس شد. همچنین او با ضرب توپ خوب توپ‌ها را به سمت دروازه می‌فرستاد که این هم مشخصه بسیار خوبی برای یک مهاجم محسوب می‌شود.

اما به هر حال هرچه گذشت امید‌ها در مورد این مهاجم کاهش یافت و حالا انتشار ویدیویی از بازی دوستانه پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان، نشان می‌دهد که او حتی در تبدیل موقعیت تک به گل از مقابل دروازه در یک بازی تدارکاتی هم ناکام بوده است. در این صحنه او مقابل دروازه قرار دارد و در حالی که دروازه روی پاس کات بک جا مانده، به جای توپ سایه آن را می‌زند تا به شکلی باورنکردنی فرصت از دست برود.

این زنگ خطر بزرگ برای شرزود تمیروف و کادرفنی پرسپولیس است که در این سال‌ها خرید‌های انتقاد برانگیز دیگری را هم داشته است. جالب است بدانید در بازی درون تیمی پرفشار پرسپولیسی‌ها، تمیروف مهاجم تیم «یاران کامیابی‌نیا» بود و در جریان شکست ۴-۰ این تیم، نتوانست حتی یک بار هم دروازه امیرمحمد یوسفی، گلر سوم سرخپوشان را باز کند.

در سال‌های گذشته دی کارمو، اوساگوآنا، بودیمیر و سایر خرید‌های ناموفق پرسپولیس توانستند در دوره حضور خود در پرسپولیس دستکم یک گل بزنند و از کابوس ترک باشگاه بدون گل زده که یک شکست بزرگ برای مهاجمان محسوب می‌شود، فرار کنند. البته تمیروف به نظر می‌رسد کیفیتی بهتر از بازیکنی نظیر اوساگوآنا دارد و باتوجه به شرایط سنی شاید در آینده و تیمی دیگر، به مهاجمی قابل تبدیل شود، اما به هر حال او فعلا درگیر کابوسی است که رهایش نکرده.

شش بازی پایانی فصل که تعیین کننده قهرمان لیگ بیست و یکم است، بهترین فرصت برای تمیروف خواهد بود تا از زیر این فشار خردکننده خارج شود و نشان دهد برخلاف آنچه در بازی‌های رسمی، تدارکاتی و تمرینات نشان داده، مهاجم گلزنی است. در عین حال کادفنی پرسپولیس و هوادارانش نیز باید امیدوار باشند تا پای تمیروف هرچه زودتر به گلزنی باز شود چرا که پرسپولیس برای کسب شش پیروزی متوالی، نیاز مبرمی به درخشش مهاجمان خود دارد.

نکته مهم اینکه باتوجه به غیبت مهدی ترابی در بازی با پیکان و مصدومیت وحید امیری که ممکن است به غیبت او نیز منجر شود، شاید یحیی چاره‌ای جز استفاده از تمیروف (فیکس یا تعویضی) نداشته باشد. او در تمرینات و بازی‌های دوستانه حتی مهدی مهدیخانی را هم به عنوان زوج مهدی عبدی امتحان کرده، اما یحیی بدشانس است که در دو دوره مصدومیت و محرومیت آل کثیر، هرگز مهاجمی در قامت یک چهره تمام کننده برایش ظاهر نشده.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین