کد خبر: ۷۶۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
عضو شورای مرکزی حزب مشارکت تاکید کرد:

ضرورت تعجیل در برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری

اصلاحات تاسیس شبکه ماهواره‌ای را در دستور کار قرار دهند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داود سلیمانی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در زمینه لزوم معرفی کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری تا مهرماه جاری گفت: «اصلاح‌طلبان از هم‌اکنون باید به سمت‌وسویی بروند که کاندیدای خود را معرفی کنند و نباید با تشتت و کاندیداهای متعدد،‌ خطای دوره قبل ریاست جمهوری را مرتکب شویم».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت:‌ «ابتدا باید نگرانی‌های جدی اصلاحات و مردم در زمینه انتخابات برطرف شود و آنگاه به موضوعات دیگر بیندیشیم. اصلاح‌طلبان طبق انتخابات‌های گذشته از دو نقطه نظر برای آینده نگران‌اند که از یکسو موضوع به سلامت انتخابات و نوع نظارت‌های اعمالی از سوی نهادهای نظارتی برمی‌گردد و دیگری موضوع شمارش آرای صندوق‌هاست».

سلیمانی در ادامه تاکید کرد:‌ «اگر در ریاست‌جمهوری دهم نیز نهادهای نظارتی بخواهند به همان شیوه انتخابات اخیر عمل کنند، جای تردید است که اساسا اصلاحات بتواند وارد چنین عرصه‌ای شود».

وی ادامه داد: «این سال‌ها درباره مشروعیت انتخابات سوالات زیادی در اذهان هست که در این زمینه ابتدا باید اطمینانی حاصل شود».

نماینده تهران در مجلس ششم تصریح کرد:‌ «معتقدم شورای نگهبان باید دقیقا مرّ قانون را اجرا کند و مقام معظم رهبری نیز وارد قصه شوند و از نهادهای نظارتی و انتخاباتی بخواهند که از برخوردهای سلیقه‌ای و حذفی بپرهیزند و قانون بر انتخابات حاکم باشد».

وی با تاکید بر اینکه "خواسته همه ملت ایران این است که سلامت انتخابات تضمین شود"،‌ گفت: «اینکه این تضمین چگونه می‌تواند به مردم داده شود، خود موضوعی است که باید به دقت به آن پرداخت؛ اما در هر صورت این تضمین لازم و ضروری است تا بزرگانی که می‌خواهند در انتخابات سرمایه آبرو، قدرت و پایگاه اجتماعی خود را به صحنه بیاورند و خرج کنند از نظارت بی‌طرفانه و معطوف به نظر و رأی مردم اطمینان خاطر داشته باشند».

وی با تاکید بر اینکه "اصلاح‌طلبان پیش از هر گونه ورود به عرصه انتخابات باید این حق را مطالبه کنند"، خاطرنشان کرد: «در مرحله دوم قاعدتا بسیار خوب است که ما دقیقه نود وارد عرصه انتخابات نشویم و اگر قرار است کاری انجام دهیم از هم‌اکنون آغاز کنیم».

سلیمانی تاکید کرد:‌ «اصلاح‌طلبان از هم‌اکنون باید به سمت‌وسویی بروند که کاندیدای خود را معرفی کنند و نباید با تشتت و کاندیداهای متعدد،‌ خطای دوره قبل ریاست جمهوری را مرتکب شویم».

وی با تاکید بر "لزوم اجماع اصلاح‌طلبان حول محور یک کاندیدا"، گفت: «کاندیدایی که اصلاحات باید حول محور وی اجماع کند باید مقبولیت لازم را در تمامی جبهه اصلاحات داشته باشد و در میان مردم نیز دارای مقبولیت و پایگاه باشد».

وی با تاکید بر "لزوم ایجاد فضای برابر برای همه افکار، گروه‌ها و جریان‌های درون نظام از سوی حاکمیت در انتخابات" گفت: «دولت آقای احمدی‌نژاد نشان داده که دولت حزب‌گریز است و همه فرصت‌ها را از اصلاحات گرفته است. دولت مهرورز فشار سنگینی بر اصلاحات وارد کرده و فضا را بر اصلاح‌طلبانی که در چارچوب قانون اساسی و مسالمت‌آمیز با رویکرد اصلاح‌گرایانه فعالیت می‌کنند،‌ بسته است».

سلیمانی در توضیح ضرورت جهاد کردن اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاحات باید به جهاد رسانه‌ای از طریق مشافهه و گفت‌وگوهای رودررو و شفاهی در مجالس گوناگون و نشست‌ها،‌ سمینارها و سخنرانی‌های محدود روی بیاورد».

نماینده تهران در مجلس ششم افزود: «اصلاح‌طلبان این بنیه را دارند که یک شبکه ماهواره‌ای خارج از کشور تاسیس کنند. آقای کروبی نیز زمانی می‌خواست این اقدام را انجام دهد ولی مشکلاتی برایش ایجاد کردند».

عضو حزب مشارکت تصریح کرد: «برای رهبران و تصمیم‌گیران نظام نگران کننده است که یک جریان سالم درون نظام از حداقل‌ فضای تنفس و ابراز وجود در جامعه محروم باشد».

وی با اشاره به ضرورت رسیدن اصلاح‌طلبان در این فضا به یک کاندیدای واحد برای ریاست‌جمهوری گفت: «اگر کاندیدای ما واحد باشد یکی از راهکارهای ما می‌تواند حضور در استان‌های مختلف به شیوه دوم خرداد 76 باشد تا حدود جغرافیایی اصلاحات را وسیع‌تر کنیم و پیام خود را به گوش همه ملت برسانیم».

سلیمانی همچنین با تاکید بر اینکه "ضرورت دارد خاتمی را به صحنه انتخابات ریاست جمهوری دهم بیاوریم"، گفت:‌ «البته این تلاش مشروط است به فراهم شدن همان دو شرطی که در بالا در زمینه سلامت انتخابات به لحاظ نظارتی و شمارش‌ آرا به آنها اشاره کردم».

سلیمانی در ادامه افزود: «اصلاحات نیاز به حماسه‌ای دیگر دارد و مردم نیز اگر اصلاحات را می‌خواهند باید حول محور کاندیداتوری نماینده اصلاحات چه آقای خاتمی باشد و چه هر فرد دیگری، گرد هم جمع شوند و با حضور حداکثری بیش از 70 تا 80 درصدی، اراده تخریب و دست بردن در‌ آرا و مخدوش کردن نتایج انتخابات را در هم بشکنند».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین