کد خبر: ۷۶۷۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

لوپن آرزوی رئیس جمهوری شدن را رها نکرده است

مارین لوپن برخلاف اظهارات قبلی درباره شرکت نکردن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، در صورت شکست در این دوره، آرزوی رئیس جمهوری شدن را رها نکرده است.
لوپن آرزوی رئیس جمهوری شدن را رها نکرده است
آفتاب‌‌نیوز :

مارین لوپن برخلاف اظهارات قبلی درباره شرکت نکردن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، در صورت شکست در این دوره، آرزوی رئیس جمهوری شدن را رها نکرده است.

روزنامه گاردین چاپ لندن در مطلبی تحت عنوان «مرحله بعدی برای مارین لوپن چیست»، نوشت: این سومین بار است که مارین لوپن موفق نمی شود رای دهندگان فرانسوی را برای رای به خود قانع کند و در انتخابات ریاست جمهوری شکست می خورد.

این روزنامه به تلاش های لوپن برای تعدیل چهره حزب «جبهه ملی فرانسه» اشاره کرد و نوشت: لوپن حتی تکذیب هولوکاست و بیگانه ستیزی پدرش را کنار گذاشت و با لباس هایی با رنگ های آرامش بخش در تلویزیون ظاهر شد و در این برنامه ها، گربه هایش را نوازش کرد تا نشان دهد چقدر آنها را دوست دارد.

لوپن حتی با اینکه ایده تشکیل اتحادی از ملت های اروپایی درون اتحادیه اروپا رامطرح کرد و به این ترتیب قصد ترک آرام این اتحادیه را داشت اما ایده خروج از اتحادیه اروپا را در شعارهای انتخاباتی کنار گذاشت.

به گزارش گاردین، لوپن حتی ایده حمایت از اعدام مجرمین را کنار گذاشت و در حالی که کاملا به شعارهای ضدمهاجرت وفادار بود ایده ممنوعیت دوتابعیتی بودن شهروندان را نیز رها کرد.

لوپن، باوجود اینکه، مکرون را لاف زن و دون شان مردم فرانسه اعلام کرد اما برنامه اش به مذاق رای دهندگان خوش نیامد و مردم کلید ورود به کاخ الیزه را به وی ندادند.

یکشنبه شب، لوپن شکست را پذیرفت اما مدعی شد که کسب ۴۲ درصد آرا به خودی خود نوعی پیروزی است و گفت: به مبارزه سیاسی علیه مکرون ادامه خواهد داد.

لوپن در جمع هوادارانش گفت: میلیون ها نفر، ما و تغییر را انتخاب کردند. ما اکنون بیش از هر وقت دیگری مصمم به دفاع از مردم فرانسه هستیم. این شکست در خود شکلی از امید آفرید.

وی با هشدار درباره این موضوع که پنج سال آینده نیز به اندازه پنج سال گذشته ظالمانه خواهد بود، تصریح کرد: مبارزه پایان نیافته است و در هفته های آینده، انتخابات مجلس را خواهیم داشت.

گرچه به طور سنتی، افراد شکست خورده در انتخابات فرانسه، پیروزی را به رقیب تبریک می گویند اما وی از انجام این کار نیز خودداری کرد.

در شرایطی که لوپن در گذشته گفته بود دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد اما این اظهارات وی حاکی از این است که آرزوی ریاست جمهوری را رها نکرده است.

هرچند که مکرون ۴۴ ساله و تیم جوانش میانگین سن رئیس جمهوری را یک دهه پایین آورده اند اما لوپن به عنوان یک زن ۵۳ ساله هنوز در سیاست فرانسه جوان محسوب می شود و همانطور که خودش گفته می تواند در کنار پرورش گربه در خانه، در سیاست هم باقی بماند

ماه گذشته، لوپن در گفت و گو با روزنامه «لو ژورنال دو دیمانش» گفته بود: دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد اما به دفاع از مردم فرانسه در هر موقعیتی ادامه خواهد داد.

گاردین نوشت: مارین لوپن در سال ۲۰۱۱ ریاست حزب جبهه ملی پدرش را به دست گرفت و تلاش کرد چهره آنرا از برخی گردوغبارها پاک کند.

لوپن پدر در سال ۲۰۰۲ وقتی به صورت غیرمنتظره ای با کسب ۱۶.۹ درصد آرا در ردیف دوم انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت موجب یک زلزله سیاسی در فرانسه شد.

لوپن دختر نیز در اولین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲، توانست ۱۷.۹ درصد آرا را کسب کند. در این انتخابات فرانسوا اولانود سوسیالیست، نیکولا سارکوزی را در دور دوم شکست داد.

مارین لوپن در سال ۲۰۱۷، ۲۱.۳ درصد آرا را کسب کرد که در دور دوم از مکرون شکست خورد و بعد از آن اسم حزب «جبهه ملی» را به «تظاهرات ملی» تغییر داد.

در انتخابات ۲۰۲۲، لوپن توانست ۲۳.۲۵ درصد از آرا را در اولین دور انتخابات به دست آورد و رکورد جدیدی برای خود ثبت کند. هرچند، رای راستگراها بین وی و اریک زمور که ۷.۱ درصد آرا را کسب کرد تقسیم شد.

«آنتوان بریستیل» پژوهشگر علوم انسانی و مدیر بنیاد ژان دورس معتقد است: اگر لوپن از خط مقدم سیاست فرانسه عقب بنشیند، حزب «تظاهرات ملی» با جنگ قدرت در درون خود مواجه خواهد شد.

لوپن عنان حزبش را به ستارهای نوظهور راستگرا مثل جردن باردلا یک جوان ۲۶ ساله از مهاجران ایتالیایی بزرگ شده در حومه پاریس سپرده است. جوانان دیگری مثل ماریون مارشال لوپن خواهرزاده اش نیز که وفاداری به خانواده را رها کرده و در دور اول از زمور حمایت کردند در این لیست قرار دارند.

بریستل معتقد است: مارین لوپن گرچه ممکن است در تبلیغات انتخاباتی خوب ظاهر نشده باشد اما در سازماندهی بسیار قوی عمل کرده و نبودش در راس حزب «تظاهرات ملی»، می تواند شیرازه آنرا از هم بپاشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین