کد خبر: ۷۶۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
بروجردی:

عجله ای در رد بسته پیشنهادی غرب نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده بروجرد اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ اصول و خط قرمزها نباید هیچ گونه تعجیلی در رد بسته پیشنهادی داشته باشد».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ، علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره بسته پیشنهادی گروه 1+5 بیان کرد: «اینکه برای اولین بار در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با آژانس، گروه 1+5 به عنوان نمایندگان مجموعه کشورهایی که در ارتباط با مساله هسته ای ایران فعال هستند و همچنین برای اولین بار حامل نامه ای بودند که وزرای خارجه همه کشورهای گروه 1+5 آن را امضا کرده اند و همزمان شدن این بسته با بسته پیشنهادی ایران یک نوع موازنه پیشنهادی در مذاکرات به وجود آورده که من فکر می کنم باید آن را به فال نیک گرفت».
 
بروجردی با اشاره به مصاحبه خاویر سولانا و تاکید بر همزمان بودن بسته ها خاطرنشان کرد: «به نظر من رویکرد سولانا نیز، رویکرد مثبتی بود و ما می توانیم نقاط مشترک این دو بسته را به عنوان نکاتی که طرفین نسبت به آن همداستان هستند به توافق برسیم».
 
نماینده مردم بروجرد با تاکید بر اینکه اصل موضوع کار مثبت است، گفت: «ما ضمن حفظ اصول و خط قرمزها مبنی بر نپذیرفتن تعلیق نباید هیچ تعجیلی در رد این بسته داشته باشیم».
 
بروجردی با تاکید بر موضع گیری بوش در روز تحویل بسته به ایران عنوان کرد: «بوش گفته است که ایران بسته پیشنهادی را نپذیرفته است که این موضع گیری وی نشان دهنده طراحی از پیش تعیین شده آمریکایی ها برای ایجاد یک فضاسازی برای برداشتن گام های بعدی علیه جمهوری اسلامی ایران است».
 
وی گفت: «ما امروز رسما بسته 1+5 را دریافت کردیم و زمینه برای مذاکرات جدی به وجود آمد و من فکر می کنم ما بتوانیم از طریق یک تعامل منطقی، راه حل مناسبی را برای خروج از بن بست فراهم کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
0
0
به نظر اينجانب مسله برد-برد را كه آقاي سولانا مطرح كر ده اند بايد مورد توجه مردم و مسئولان قرار گيرد چون اين مسئله حايز اهميت است وقتي در يك بازي بزرگ كه 2 قدرت مطرح (ايران و 5+1)حضور دارند و زورآزمايي نتيجه نمي دهد مي توان به داور مسابقه اعلام كرد اين زورآزمايي نتيجه نمي دهد و هيچ يك از طرفين نه برد داشته نه باخت بدينوسيله داور اين زورآزمايي را به نفع طرفين اعلام برنده شدن مي دهد يعني ايران در چاچوب قوانين بين المللي برنده است و 5+1 هم برنده است و در اين ميان مردم ايران و جهان هم برنده هستند و صلح و دوستي ميان مردم و طرفين مذاكره برقرار مي شود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین