کد خبر: ۷۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

بلاتکلیفی فینالیست‌های جام حذفی و هواداران

اعلام نشدن برنامه دقیق برگزاری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال کشور آن هم در فاصله ۴۸ ساعت مانده به مسابقه، سبب بلاتکلیفی و ایجاد دامنه گسترده‌ای از اعتراضات بین هوادارانی شده که قصد حضور در مسابقه فینال و تشویق تیم محبوب‌شان را دارند.
بلاتکلیفی فینالیست‌های جام حذفی و هواداران
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقه فینال جام حذفی فوتبال کشور قرار است ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه هفتم بهمن بین دو تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک برگزار شود ؛ مسابقه‌ای که حالا در فاصله ۴۸ ساعت مانده به آغاز آن هنوز تکلیف نهایی آن برای شکل میزبانی و میزان حضور هواداران و حتی محل برگزاری مسابقه روشن نیست.

پس از صعود نساجی به فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور و مشخص شدن دومین تیم فینالیست بلافاصله اعلام شد که ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان مسابقه فینال بین نساجی و آلومینیوم اراک است. اما با اعتراض هواداران و درخواست مدیران دو باشگاه فینالیست و پیگیری برخی مسئولان برای تغییر محل برگزاری مسابقه و انجام بازی در ورزشگاه آزادی به منظور تسهیل حضور هواداران دو تیم در مسابقه فینال، نظر سازمان لیگ تغییر کرد و اعلام شد که ورزشگاه آزادی محل برگزاری مسابقه بین نساجی و آلومینیوم است.

پس از اعلام این خبر برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام هواداران به ورزشگاه آزادی از سر گرفته شد. مهم‌ترین موضوع مورد توجه بین هواداران و مسئولان دو باشگاه نیز سهمیه تیم‌ها برای حضور هواداران در ورزشگاه بود. اما حالا در فاصله دو روز مانده به مسابقه فینال، هنوز هواداران در این بلاتکلیفی قرار دارند که آیا اصلا می‌توانند وارد ورزشگاه شوند یا در کمال ناباوری یکی از معتبرترین مسابقات فوتبال کشور قرار است بدون حضور تماشاگر برگزار شود؟

مهم‌ترین پرسش هواداران نساجی و شاید حتی هواداران آلومینیوم اراک در حال حاضر این است که بالاخره تکلیف و برنامه برگزاری مسابقه فینال چیست؟ طبق مقررات بلیت‌فروشی بازی‌ها ۴۸ ساعت پیش از هر مسابقه آغاز می‌شود. یعنی اکنون باید سایت فروش بلیت مسابقات فوتبال ایران عرضه بلیت مسابقه فینال را آغاز می‌کرد. اما هنوز خبری از فروش بلیت نیست. پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات نیز نشان می‌دهد که هنوز از سوی شورای تأمین استان تهران ابلاغیه‌ای به این سازمان برای برگزاری مسابقه با حضور هواداران صادر نشده است.

سرگردانی هواداران نساجی

در گروه‌ها و صفحه‌های هواداری نساجی می‌توان بلاتکلیفی هواداران این تیم را به شکل برجسته‌ای مشاهده کرد ؛ هوادارانی که در بازی نیمه‌نهایی با حضور بیش از ۳۰ هزار نفری‌شان در ورزشگاه آزادی روز متفاوتی را برای فوتبال مازندران و بزرگترین ورزشگاه کشور رقم زده بودند و مطالبه‌شان افزایش ظرفیت حضور هواداران در مسابقه فینال بود، حالا دائم این پرسش را مطرح می‌کنند که اصلا آیا اجازه حضور در مسابقه فینال را دارند؟

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در گفت‌وگو با ایرنا از این‌که آیا هواداران می‌توانند در ورزشگاه آزادی حضور یابند یا نه اظهار بی‌اطلاعی کرده است. حسن رنگرز روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه اقدامات لازم برای اعزام هواداران نساجی به ورزشگاه آزادی انجام شده است. اما نظر نهایی برای برگزاری هر مسابقه را در هر استان باید شورای تأمین آن استان اعلام کند.

به گفته وی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به اندازه یک سوم ظرفیت ورزشگاه امکان حضور هوادار در ورزشگاه وجود دارد که با توجه به فینال بودن مسابقه و میزبانی سازمان لیگ، بر اساس مقررات ۱۲ هزار و ۵۰۰ بلیت سهم هر کدام از تیم‌هاست و پنج هزار بلیت نیز خارج از سهمیه دو باشگاه به هواداران عرضه می‌شود. اما رنگرز همین ارقام اعلام شده را نیز صرفا به عنوان مقررات مطرح کرد و نگفت که آیا مجوز حضور این تعداد هوادار برای دو تیم صادر شد یا نه.

از این اظهارات رنگرز نیز می‌توان دریافت که حتی مسئولان مازندران نیز مانند هواداران در بلاتکلیفی قرار دارند. این در حالی است که به گفته مدیرکل ورزش و جوانان، صبح امروز –دوشنبه- استاندار مازندران بار دیگر در تماس تلفنی با وزیر ورزش و جوانان پیگیر مطالبه هواداران شد و وزیر ورزش نیز به سرپرست فدراسیون فوتبال تأکید کرد تا به این مطالبه رسیدگی شود.

شنیده‌ها حاکی است که یکی از شرط‌های شورای تأمین استان تهران برای برگزاری مسابقه فینال جام حذفی بین نساجی و آلومینیوم، برگزاری بدون تماشاگر این مسابقه است. البته این موضوع را هیچ مقام مسئولی صراحتا تأیید یا تکذیب نکرد ، اما همین که همه مسئولان مرتبط با برگزاری مسابقه و حتی کادر مدیریتی دو باشگاه در انتظار صدور ابلاغیه شورای تأمین هستند نشان می‌دهد این شنیده‌ها تا حد زیادی قابل اتکا هستند.

ناتوانی در برگزاری مسابقه در همسایگی جام جهانی

در چنین شرایطی این پرسش برای فوتبال‌دوستان ایران مطرح می‌شود که چرا امکان برگزاری یک مسابقه فوتبال با حضور هواداران بین دو تیم شهرستانی در تهران وجود ندارد؟ در روزها و هفته‌هایی که خبرهای مربوط به میزبانی کشور همسایه از جام جهانی فوتبال و پذیرش میلیون‌ها مسافر مطرح است و پیشنهاد همکاری با قطر در برگزاری جام جهانی داده می‌شود، بلاتکلیفی هواداران دو تیم فوتبال برای حضور در مسابقه‌ای رسمی که تنها فینال معتبر فوتبال کشور محسوب می‌شود می‌تواند اعتبار و توان برگزاری مسابقات ورزشی در ایران را زیر سووال ببرد. این بلاتکلیفی برای هواداران و تردید مسئولان مربوطه برای حضور هواداران در ورزشگاه در حالی مشاهده می‌شود که هیچ ضعف و کاستی خاصی برای حضور هواداران در ورزشگاه آزادی وجود ندارد.

در کنار همه این پرسش‌ها و ابهامات، مطرح شدن گاه و بی‌گاه برخی اظهارنظرها درباره حضور یافتن هواداران در ورزشگاه آزادی یا برگزاری مسابقه بدون حضور هواداران و حتی مسائل مربوط به سهمیه دو تیم از سکوهای ورزشگاه نیز تنش‌ها بین هواداران دو باشگاه را در فضای مجازی بیشتر کرده است. تنش‌هایی که می‌تواند ریشه برخی کدورت‌ها بین فوتبال‌دوستان دو استان شود.

این بلاتکلیفی و تعلل در اعلام برنامه نهایی برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در سالی که هر دو تیم فینالیست از تیم‌های شهرستانی هستند، می‌تواند بین فوتبال‌دوستان دو استان و سایر استان‌ها نیز این شائبه را ایجاد کند که تبعیض در برخورداری سرخابی‌ها از امکانات سخت‌افزاری و تصمیم‌های مدیریتی مرتبط با مسابقات وجود دارد. هواداران این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر یکی از دو تیم بزرگ پایتخت به فینال راه پیدا می‌کردند نیز تا ۴۸ ساعت پیش از مسابقه در بلاتکلیفی قرار داشتند؟

سازمان لیگ، هواداران نساجی و آلومینیوم اراک، مدیران مازندران و استان مرکزی و کادر فنی و بازیکنان دو باشگاه در حالی که باید اکنون تمام تمرکزشان بر حضور در مسابقه فینال و برگزاری هر چه بهتر مسابقه در حضور هواداران باشد، کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین