کد خبر: ۷۶۷۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران خبر داد.
استقرار ۲ هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید محمدمقیمی در آیین رونمایی از یک محصول دانش بنیان حوزه ساختمان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه با انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نقشه راه دانشگاهیان ترسیم شده است، افزود: با این شعار تکلیف ما روشن است و کلیه عملکرد دانشگاهیان تحت الشعاع این شعار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بدون شک دغدغه اصلی و اولویت ما در دانشگاه تهران توجه به دانش بنیان‌ها و پارک این دانشگاه به عنوان موتور محرک دانش بنیان‌ها است.

مقیمی استقرار ۲ هزار شرکت در دانشگاه تهران را از اقدامات دانشگاه تهران در سال مزین به دانش بنیان عنوان کرد و ادامه داد: این هدف یک هدفگذاری آرمانی است، به ویژه آنکه اگر توجه شود بر اساس آمارها کل شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور ۱۷۰۰ شرکت است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مکانیزم تحقق این هدف اظهار کرد: ما در این راستا در زمینه‌هایی چون نحوه استقرار، تامین مالی و مشارکت دانشگاه در سرمایه گذاری کار کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق آن مدل‌هایی را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان پیاده سازی کنیم.

مقیمی ایجاد مرکز توانمند سازی پارک‌های کشور را از دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد و گفت: یکی از خلأهای شرکت‌های دانش بنیان فقدان مهارت آنها در بازاریابی و تجاری سازی است و ما با راه اندازی این مرکز دوره‌های یک هفته‌ای تا دو ماهه را برای شرکت های دانش بنیان برگزار می‌کنیم.

به گفته وی این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در نزدیکی منطقه آزاد در حاشیه دریای خزر راه اندازی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین