کد خبر: ۷۶۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

ایلان ماسک توئیتر را خرید

رسانه‌های آمریکا می‌گویند هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی به قیمت ۴۴ میلیارد دلار موافقت کرده است.
ایلان ماسک توئیتر را خرید
آفتاب‌‌نیوز :

توئیتر از توافق با «ایلان ماسک» و فروش سهام آن به وی به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خبر داد.

خبر این توافق باعث پنج درصد ترقی سهام توییتر پیش از باز شدن بازارهای مالی آمریکا شد.

به گزارش بی بی سی، بنا بر گزارش‌ها، هیات مدیره توییتر در دو روز گذشته با ایلان ماسک دیدار و مذاکره کردند و اکنون به "توافق" رسیده‌اند.

بر اساس رده‌بندی نشریه فوربز، آقای ماسک با ۲۱۹ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد دنیاست.

پیش از باز شدن بازارهای مالی آمریکا ارزش سهام توییتر ۵/۱ درصد افزایش یافت و ۵۱/۵۷ دلار رسید که البته کمتر ار قیمت پیشنهادی آقای ماسک یعنی هر سهم ۵۴/۲۰ دلار است.

به گزارش رویترز اکنون هیات مدیره توییتر باید پیشنهاد آقای ماسک را با سهام‌داران مطرح کند که به نظر می‌رسد موافقت می‌کنند.

تقریبا سه هقته پیش بود که ناگهان مشخص شد آقای ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا، ۹/۲ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد و بزرگترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی است.

توییتر به آقای ماسک پیشنهاد کرد به هیات مدیره بپیوندد اما او نه فقط این پیشنهاد را رد کرد که بجایش پیشنهاد خرید توییتر را داد تا قابلیت‌های فوق‌العاده‌ این شبکه اجتماعی را شکوفا کند.

توییتر در واکنش به اصطلاح "قرص سم" را پیش روی ایلان ماسک گذاشت، سازوکاری که به دست آوردن سهام بیشتر را برای او هر چه بیشتر دشوار می‌کرد.

از این رو کمتر کسی تصور می‌کرد که آقای ماسک به این سرعت بتواند به خرید توییتر نزدیک شود. او که پیشتر گفته بود پول نفد ندارد و دارایی‌هایش به اشکال دیگری هستند در عرض چند هفته پیشنهادی به توییتر داد که نظر هیات مدیره‌اش را عوض کرد.

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای

آقای ماسک یازده روز پیش اعلام کرد با استفاده از برخی دارایی‌هایش و وام بانک مورگان استنلی و همکاری چند شرکت دیگر در وال استریت یک پیشنهاد خرید تا ارزش ۴۶/۵ میلیارد دلار را آماده کرده است، به نظر می‌رسد این پیشنهاد نظر هیات مدیره توییتر را برای فروش تغییر داد.

آقای ماسک که خود در توییتر بسیار فعال است، اخیرا گفته بود این شبکه اجتماعی باید "بازتر و شفاف‌تر" و "همه‌شمول‌تر" شود و برنامه‌هایش برای توییتر را مطرح کرده بود.

وقتی از ۸۳/۳ میلیون نفری که در توییتر او را دنبال می‌کنند پرسید آبا کاربران باید بتوانند توییت‌های خود را اصلاح و ویرایش کنند ۷۴ درصد به "دکمه ویرایش" پاسخ مثبت دادند.

او همچنین از سازوکار تایید هویت کاربر در توییتر انتقاد و توییت کرد: "اگر پیشنهاد خرید توییتر به نتیجه برسد ما این بات‌های جعلی را شکست می‌دهیم یا در این راه می‌میریم" برای اینکه بتوانیم "واقعی بودن انسان‌های واقعی را تایید کنیم."

روشن نیست اگر آقای ماسک توییتر را بخرد چه کسی آن را مدیریت خواهد کرد. به نوشته وبسایت تسلا او مدیرعامل و "فناوری‎دان" این شرکت است.

او همچنین مدیرعامل، مدیر فناوری و رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس هم هست و در بسیاری شرکت‌های تجاری و دانش‌بنیان دیگر نقش دارد.

پاراگ آگراوال مدیرعامل فعلی توییتر تقریبا شش ماه پیش این سمت را به عهده گرفت. او در آن زمان از حمایت جک دورسی مدیرعامل قبلی و یکی از بنیان‌گذاران توییتر برخوردار بود.

اما نظر آقای ماسک فرق دارد. او قبلا از مدیریت توییتر انتقاد کرده بود و به برت تیلور رئیس توییتر هم در زمان ارائه پیشنهاد خرید گفته است "من به مدیریت توییتر اعتماد ندارم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین