کد خبر: ۷۶۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

ورود کشتی‌های جنگی ناتو به بندر فنلاند

سه کشتی جنگی ناتو برای تمرین با نیروی دریایی فنلاند وارد بندر «تورکو» در جنوب‌غربی این کشور شدند و این در حالیست که هلسینکی احتمال پیوستن به این ائتلاف تحت امر آمریکا را در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین بررسی می‌کند.
ورود کشتی‌های جنگی ناتو به بندر فنلاند
آفتاب‌‌نیوز :

نیروهای دفاعی فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کردند، کشتی مین‌گذار لتونی (LVNS Virsaitis) و کشتی مین‌زدای استونی (ENS Sakala) و یک کشتی هلندی (HNLMS Schiedam) با دو کشتی شکارچی مین از ناوگان ساحلی فنلاند تمرین نظامی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است، این مانور دو روزه که قرار است از ۲۸ آوریل آغاز شود، کشتی‌های فنلاندی را برای مشارکت در نیروهای واکنش ناتو در ۲۰۲۲ آماده خواهد کرد و روی "اقدامات متقابل مین و کار روی چارچوب چند ملیتی" تمرکز خواهد داشت.

سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند در ۱۳ آوریل گفت که کشورش ظرف هفته‌های آتی درباره عضویت در ناتو تصمیم‌گیری خواهد کرد و همین اظهارات واکنش تند روسیه را برانگیخت. فنلاند و همسایه آن سوئد، شرکای نزدیک در ناتو هستند اما از عضویت رسمی در این ائتلاف ۳۰ عضوی که در ۱۹۴۹ برای مقابله با شوروی در دوران جنگ سرد تشکیل شد، دوری کرده‌اند.

این مانور ناتو قرار است در شرایطی برگزار شود که حمله روسیه به اوکراین امروز (سه‌شنبه) وارد وارد شصت و دومین روز خود شده است. به دنبال آغاز این حمله در ۲۴ فوریه که با انتقاد غرب مواجه شد و تحریم‌های سنگینی علیه کرملین به همراه داشت، زمزمه‌هایی از افزایش تمایل در برخی از کشورها به ویژه سوئد و فنلاند برای عضویت رسمی در ناتو شنیده می‌شود. همچنین رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که ممکن است سوئد و فنلاند در ماه مه درخواست عضویت خودشان را ارائه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین