کد خبر: ۷۶۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۰

کمبود تریلی در بندر نوشهر!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نبود یک پایانه در نوشهر موجب شده است تا کمبود وسیل حمل و نقل کالا و تریلی در این بندر به‌شدت احساس شود. در این زمینه یک فعال بخش واردات و ترخیص کالا با تائید این مشکل از بی‌توجهی مسئولان استانی به بندر نوشهر انتقاد کرد.

حسین بهروز فغانی با اشاره به نبود پایانه خودروهای سنگین در شهر بندری نوشهر، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: «معمولا برای تسهیل در حمل و نقل کالا پایانه‌های خاصی برای خودروهای سنگین در حاشیه شهرهای بندری ایجاد می‌شود. این پایانه‌ها در بنادری چون انزلی وجود دارد، اما مسئولان تاکنون اقدامی برای احداث یک پایانه در شهر نوشهر انجام نداده‌اند. از این رو راننده‌ها نیز میل و رغبت کمتری برای فعالیت و بارگیری در این بندر دارند که همواره این مسئله برای فعالان و واردکنندگان مشکل ایجاد کرده است».

وی تصریح کرد: «کمبود وسایل حمل و نقل سنگین در بندر نوشهر حتی در برخی مواقع باعث می‌شود که یک بار به جای اینکه در یک روز از این بندر ترخیص و به مقصد حمل شود تا یک هفته در انبارها باقی بماند. این مسئله هزینه انبارداری و در نهایت هزینه تمام شده یک کالا را افزایش خواهد داد». 

بهروز فغانی گفت: «به دلیل کمبود خودروهای حمل کننده کالا، اکثر فعالان و واردکنندگان تمایلی برای واردات کالای خود از بندر نوشهر ندارند، چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌ها کالا دیرتر به مقصد و محل استفاده رسیده که موجب ضرر واردکنندگان می‌شود». 

مسئول ترخیص شرکت سایان شرق پارس همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان نوشهر به کمبود خودرو‌های حمل کالا در این بندر شد و خاطرنشان کرد: «احداث یک پایانه در نزدیکی نوشهر باعث اطمینان خاطر رانندگان و مراجعه بیشتر آنان به بندر و در نهایت افزایش فعالیت و رونق بندر نوشهر خواهد شد». 

گفتنی است آفتاب آماده آماده انعکاس هرگونه توضیح مسئولان استانی درباره این گزارش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین