کد خبر: ۷۶۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

۲۳۰ کودک فلسطینی اسیر اسرائیل شدند

بازداشت وحشیانه کودکان فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشت و ۲۳۰ کودک فلسطینی در این سال بازداشت شدند.
۲۳۰ کودک فلسطینی اسیر اسرائیل شدند
آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه روز کودکان فلسطینی، گروه حقوق بشری «انجمن زندانیان فلسطینی» گزارشی منتشر کرد که در آن تعداد کودکان فلسطینی بازداشت شده توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را ۲۳۰ تن عنوان کرد.

این بازداشت‌ها غالبا در شهر اشغالی بیت‌المقدس صورت گرفته‌اند. این گروه حقوق بشری گفت، بازداشت‌شدگان اغلب یا به قید وثیقه آزاد می‌شوند و یا به حصر خانگی فرستاده می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی صباح، «کودکان زندانی هدف تجاوزهای متعددی قرار می‌گیرند، از جمله گشنگی و تشنگی‌های طولانی مدت، تعرض کلامی و بازداشت در شرایط سخت. شاخه فلسطین سازمان مردم‌نهاد «دفاع کودکان جهان» در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۸۵ درصد از کودکان زندانی در سال گذشته مورد «خشونت جسمی» قرار گرفتند.

این سازمان که نهضتی جهانی برای دفاع از حقوق کودکان است همچنین اعلام کرد که ۲۷ پرونده در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده که در آن نیروهای اشغالگر، کودکان را برای بازجویی به مدت دست‌کم دو روز در سلول‌های انفرادی بازداشت‌ کرده‌اند و افزود، این رفتار معادل «شکنجه یا رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» است.

این سازمان اعلام کرد که از اکتبر ۲۰۱۵ تاکنون، صدور حکم بازداشت ۳۶ کودک را بدون محاکمه یا محکومیت ثبت کرده است که دو تن از آنان هنوز هم در حصر هستند. این سازمان همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ نیروهای اشغالگر ۹ کودک را در نوار غزه به شهادت رساندند.

تخمین زده می‌شود که ۴۴۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محصور باشند، از جمله ۳۹ زن و ۳۵۰ زندانی اداری (کسانی که بدون محاکمه محبوس شده‌اند.) بازداشت اداری به مقامات اسرائیل این فرصت را می‌دهد تا پس از پایان دوره محکومیت یک زندانی، همچنان او را به مدت ۲ تا ۶ ماه در زندان نگاه دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین