کد خبر: ۷۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱

تاکید وزیر‌تعاون بر ضرورت ایجاد بانک و بیمه‌تعاون

10شعبه صندوق تعاون در تهران راه اندازی شد
آفتاب‌‌نیوز :

 آفتاب: وزیر تعاون مهمترین مسئله تعاونی‌ها را ایجاد یک بانک و بیمه در بخش تعاون می داند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، محمد عباسی وزیر تعاون در همایش روز زن که به همت صندوق تعاون برگزار شده بود، گفت: «برنامه ریزی بخش تعاون را به حد مطلوب خود می رساند و ابزارهایی چون اجرای سهام عدالت ما را به رسیدن به هدف رشد این بخش در اقتصاد ملی یاری می‌کند».

وی افزود: «تا پایان سال جاری 42 میلیون نفر از مردم جامعه در شش دهک پایین‌ درآمدی از سهام عدالت برخوردار خواهند شد که تحقق این امر از طریق تشکیل تعاونی‌ها آسانتراست، زیرا تعاونی زمینه حضور طبقات کم‌ درآمد را در فعالیت‌ های اقتصادی مهیا می سازد».  

وزیر تعاون به سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی اشاره کردو  گفت: «رشد بخش تعاون ارتباط تنگاتنگی با  اراده مسئولان و نیروهای مرتبط دارد».
 
وی همچنین از راه اندازی بانک توسعه تعاون در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: «بانک صددرصد دولتی توسعه تعاون پس از تصویب سیاست‌های کلی بخش تعاون در مجمع تشخیص مصلحت نظام راه‌اندازی شده و در خدمت توسعه تعاون قرار خواهد گرفت، البته تشکیل بانک توسعه تعاون به شکل دولتی یک استثنا بود که با تصویب قانونگذار انجام خواهد شد». 

عباسی همچنین افزود: «اقدامات مؤثری در جهت تبدیل صندوق تعاون به بانک تعاون انجام شده است تا بتواند در خدمت توسعه این بخش مطابق نظر مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی قرار گیرد». 

وزیر تعاون در مورد تشکیل شرکت بیمه تعاون گفت: «یکی از فرصت‌هایی که بعد از ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 در کشور حاصل شده، واگذاری کارهای بزرگ اقتصادی صدر اصل 44 مانند بانک و بیمه به تعاونی‌ها است که با تجویز این سیاست‌ها بستر این کار فراهم شده است».

وی از معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از بخش تعاون پس از اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 خبر داد و گفت:‌ «برای توانمندسازی مردم از لحاظ کارآفرینی بخشی از امتیازها به تعاون اختصاص می‌‌یابد».

وزیر تعاون در خصوص راه اندازی تعاونی بورس نیز توضیح داد: «راه اندازی تعاونی بورس جریانی است که از سوی تعاونی ها شناسایی شده و بهترین راه برای توسعه تعاونی ها است».

وزیر تعاون با بیان اینکه حق انحلال تعاونی های راکد را نداریم، گفت: «تعاونی های زیان ده خود به خود تعطیل می شوند و نیازی به تعطیل کردن نیست». 

وی در پاسخ یه این سوال که وضعیت تعاونی هایی که سوددهی ندارند چیست و وزارت تعاون در این خصوص چه اقدامی انجام می دهد گفت: «وزارت تعاون حق منحل کردن تعاونی های راکد را نداشته و این وزارتخانه تنها نقش نظارتی ایفا می کند تا اعضاء زیان ده نشوند البته چنانچه تعاونی ها به زیان زیادی برسند خود به خود تعطیل می شوند و نیازی به تعطیل کردن آنها وجود ندارد». 

تجهیز 10 شعبه صندوق تعاون در تهران 
همچنین ماشاءالله عظیمی مدیر عامل صندوق تعاون کشور در جمع خبرنگاران از  تجهیز 10 شعبه صندوق تعاون در تهران به صورت آزمایشی به دستگاه خودپرداز و اتصال به شبکه شتاب خبر داد و گفت: «تاکنون اقدامات موثری برای استفاده از سوابق بانکهای دولتی و خصوصی کشور در جهت بانکداری الکترونیک و تدوین اساسنامه بانک توسعه و تعاون برداشته شده است».

وی همچنین  تفاهم نامه میان صندوق و  بانک اقتصاد نوین  به سیستم خودپرداز خبر داد و گفت: «به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن در برخی شعب شهر تهران این خودپردازها شروع به فعالیت نموده اند».

عظیمی تصریح کرد:«تعداد این خودپردازها به ده تا رسیده است و تعداد آنها افزایش خواهد یافت  قرار است به زودی در سایر استان های کشور این سیستم نصب شود».

وی ادامه داد: «هم اکنون در بخش ارائه آموزش برای کارکنان که در آینده نزدیک در قالب بانک توسعه و تعاون فعالیت خواهند نمود کارهای خوبی انجام شده است».

مدیر عامل صندوق تعاون کشور از اولویت پرداخت تسهیلات از طریق بانک توسعه و تعاون به تعاونگران خبر داد و افزود : «بانک توسعه و تعاون بانکی صد درصد دولتی خواهد بود و سهام این بانک به هیچ وجه واگذار نمی شود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین