کد خبر: ۷۶۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد:

با قید فقه شیعی آفات تحزب از بین می رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم ‌چهل و سومین سالگرد شهدای حزب موتلفه اسلامی عصر دیروز(یکشنبه) در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح با سخنرانی محمدنبی حبیبی دبیرکل جمعیت موتلفه اسلامی و سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و سرلشکر فیروز‌آبادی و حبیب‌ا... عسگر اولادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در ابتدای این مراسم محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی سخنان خود با یادآوری اسامی شهیدان امانی، بخارایی، صفارهرندی و نیک‌نژاد آنان‌را شهدای اولیه جمعیت موتلفه اسلامی در راه نهضت امام(ره) نامید.

حبیبی با ذکر شرایطی که منجر به ترور حسنعلی منصور توسط این شهیدان شد به چگونگی تشکیل جمعیت موتلفه اسلامی در آن زمان پرداخت.

وی با ذکر جملاتی از شهید مطهری برای خروج از خفقان آن دوره کشتن چند نفر از سران رژیم شاه، ادامه داد: «اجرای حکم با استفتاء شرعی انجام شد و بعد از گرفتن استفتا حکم الهی را در رابطه با فردی مهدورالدم که حنجره‌اش آلوده به تمام ناپاکی‌های تاریخی بود،اجرا کردند ».

وی با اشاره به مشکلات موجود مردم فلسطین، ادامه داد: «تا زمانی که فلسطینیان با زبان گلوله و از موضع مقتدر حرف بزنند ممکن است به حق خود دست یابند».

وی با اشاره به جو خفقان زمان شاه در آن برهه زمانی ،ادامه داد: «فقط صدای گلوله بود که می‌توانست آن جو خفقان را بشکند».

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به وجود شورای نگهبان برای شرعی بودن قوانین در قانون اساسی جمهوری اسلامی، ادامه داد: «آیت‌ا... شاهرودی رئیس قوه قضاییه در دیدار امروز صبح به ما فرمودند که آسیب‌هایی ممکن است به تخزب وارد باشد اما وقتی که تشکیلات حزبی مقید به فقه آل محمد(ص) شد، آن آفت‌ها و آسیب ها در مورد تشکیلات حزبی از بین می‌رود».

وی با شاره به تفاوت افکار حزب موتلفه اسلامی با طرفداران دمکراسی، ادامه داد: «اگر فقط به رای نمایندگان مجلس و مردم توجه شود وقیود مذهبی مانند غرب رعایت نشود مانند تصویب قانون همجنس‌بازی در مجالس غربی، این ها ناشی از نبودن قید مذهبی محکم در آن مصوبات است». 

سپس سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بزرگداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به چگونگی شهادت این افراد مبارز، محل مسجد جهادرا مکان تیر باران این شهدا توسط دژخیمان رژیم شاه برشمرد و از مقام شامخ شهدای مذکور تجلیل کرد.

ضمنا هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی خانواده‌های این شهدا به خاطر برگزاری این مراسم در محل ستاد کل نیروهای مسلح به سرلشکر فیروزآبادی اعطا شد.

همچنین دراین مراسم حبیب‌ا... عسگراولادی دبیرکل سابق حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز شب را از علایق شهدای مذکور، امانی، بخارایی، نیک‌نژاد و صفار هرندی برشمرد.

وی با ذکر خاطراتی از این شهیدان بر ادامه راه آنان تاکید کرد و از مقام شامخ آنان تجلیل نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین