کد خبر: ۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۰
جنجال جدید رسانه‌های غربی

فروش طرح تولید سلاح هسته‌ای به ایران توسط یک شبکه قاچاق!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در جریان جنجال‌های بی‌پایه کشورهای غربی بازرس سابق سازمان ملل در بخش تسلیحات در گزارش تازه خود اعلام کرده یک شبکه قاچاق توانسته به طرح‌هایی در زمینه تولید سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب «دیوید آلبرایت» که مسئول پرونده «عبدالقادر خان» دانشمند پاکستانی بوده است گزارش خود را در این هفته منتشر خواهد کرد و معتقد است یک شبکه قاچاق در زیر مجموعه فعالیتهای «عبدالقادرخان» وجود داشته است. در عین حال روزنامه واشنگتن پست بخشهایی از این گزارش را منتشر کرده و مدعی شده این طرح‌ها به کره شمالی ، ایران و کشورهای چپ‌گرا فروخته شده است.

برپایه این گزارش، این طرح‌ها همچنین شامل جزئیاتی کلیدی در ساخت مخزن هسته‌ای می‌شود که ممکن است در موشکهای بالستیکی ایران و دیگر کشورهای در حال توسعه، استفاده شود.

البرایت در گزارش خود آورده است این طرح‌ها روی کامپیوتر یک تاجر سوئیسی پیدا شده است که بعدا توسط مقامات سوئیسی و زیر نظر کارشناسان آژانس انرژی اتمی نابود شدند. او در ادامه می‌افزاید: «‌ولی مقامات سازمان ملل نمی‌توانند این احتمال را که امکان استفاده از این طرح‌ها قبل از کشف این شبکه وجود داشته را رد کنند».

گفتنی است «فردریک تینر» تاجر سوئیسی به همراه پسران خود در حال بازداشت بسر می‌برد و در انتظار محاکمه به جرم دست داشتن در این شبکه قاچاق است. 

در مدارک پیدا شده طرح ساخت سلاح هسته‌ای، سانتریفیوژهای پرسرعت گازی برای غنی‌سازی اورانیوم و سیستم موشکی یافت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین