کد خبر: ۷۶۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

قیمت مرغ افزایش می‌یابد؟ تاخیر ۵۰ روزه برای دریافت نهاده

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: از هشتم فروردین ماه نهاده در سامانه بازارگاه عرضه نشده است و برخی از مرغداران ۵۰ روز است که نهاده دولتی دریافت نکرده‌اند.
قیمت مرغ افزایش می‌یابد؟ تاخیر ۵۰ روزه برای دریافت نهاده
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین نهاده‌ها در مرغداری‌ها به چه صورت است؟ گفت: برخی از مرغداری‌ها حدود ۵۰ روز از جوجه‌ریزی شان گذشته، اما هنوز موفق به دریافت سویای مورد نیاز خود نشده‌اند و برخی از واحد‌ها هم علی‌رغم گذشت دو ماه از خرید نهاده از سامانه بازارگاه به واسطه بدعهدی تجار با بهانه‌هایی مانند عدم تخصیص ارز نهاده‌های خریداری شده، نهاده‌هایشان بارگیری نشده است.

وی ادامه داد:از هشتم فروردین ماه نیز نهاده در سامانه بازارگاه عرضه نشده است و شرایط تامین آن خوب نیست. تولیدکنندگان هم از این وضعیت گله مندند. مکاتبات و پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: مرغداران مجبور شده‌اند نهاده مورد نیاز خود را با قیمت‌های بالا از بازار آزاد تهیه کنند و نگران این هستیم که اگر تدبیری به موقع برای حل این موضوع اتخاذ نشود مرغداران حتی نتوانند از بازار آزاد هم اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان است، گفت: قیمت تمام شده مرغ متشکل از قیمت مولفه‌های تولید است. با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه در سطح بازار، افزایش کرایه حمل و نقل، دستمزد، دارو، ذرت و سویا در سامانه بازارگاه و سایر هزینه‌ها درخواست کردیم که قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش یابد.

اسدالله نژاد در پایان گفت: این درخواست را به وزارت جهاد فرستادیم و امیدواریم که در اسرع وقت در مورد اصلاح قیمت تصمیم‌گیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین