کد خبر: ۷۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
محمد هاشمی‌رفسنجانی:

این سخن که اصلاحات رسانه ندارد مظلوم‌نمایی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد هاشمی‌رفسنجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به ضرورت تسریع فعالیت‌های اصلاح‌طلبان به منظور معرفی کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم اظهار داشت: «بی‌تردید آنچه مسلم است، رقابت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شدید خواهد بود و ضرورت دارد هر دو جناح‌ با یک کاندیدا وارد شوند تا آرا تقسیم نشود».

هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب خطاب به اصلاح‌طلبان نیز افزود: «شانس پیروزی در صورتی بالا می‌رود که برای معرفی یک کاندیدا توافق صورت گیرد و کاندیدایی هم که معرفی می‌شود از ظرفیت لازم و ضریب نفوذ کافی در کشور برخوردار باشد».

وی اضافه کرد: «اصلاح‌طلبان اگر هدفشان از شرکت در انتخابات پیروزی است،‌ به گونه‌ای وارد میدان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شوند که فرصت کافی را برای مقدمات و معرفی و تعیین برنامه‌های خود داشته باشند».

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به شرایط کنونی کشور و حساسیت‌های بسیاری که وجود دارد، تاکید کرد: «کاندیدایی که اصلاحات معرفی می‌کند باید ظرفیت‌های لازم را برای ریاست‌جمهوری داشته باشد».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر لزوم مشخص شدن تکلیف اصلاحات با حاکمیت به دلیل ردصلاحیت‌های متعددی که در انتخابات‌های گذشته صورت گرفته، گفت: «کسی که قانون اساسی را پذیرفته و در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کند جدا از حاکمیت نیست و اینگونه نیست که حاکمیت یک چیز باشد و او چیز دیگری».

وی با تاکید بر اینکه "چنین سخنی را از درون جبهه اصلاحات تاکنون نشنیده است"، گفت: «اگر کسی هم این حرف را می‌زند باید ابتدا تکلیف خود را با کشور روشن کند چراکه این بحث‌ها، بحث‌های درستی نیست و انحرافی است».

محمد هاشمی‌رفسنجانی افزود: «اگر شخص، گروه، حزب و جناحی معتقد است که می‌تواند در انتخابات نقش‌آفرینی کند و این را وظیفه‌ای ملی‌ می‌داند، حتی اگر در حد معرفی کاندیدا هم شده باید وارد صحنه شود و اگر در آن حد هم نیست باید از مردم برای مشارکت و حضور دعوت کند».

وی تاکید کرد: «انتخابات یک امر ملی است و به هیچ فرد و گروهی بستگی ندارد».

محمد هاشمی با اشاره به موضوع ردصلاحیت‌ها به عنوان موضوع اصلی مورد انتقاد اصلاح‌طلبان در امر انتخابات گفت: «ردصلاحیت هست و علاوه بر آن مشکلات دیگری هم در امر انتخابات هست که نمی‌توان آنها را انکار کرد اما باید با پذیرش همه این مسایل وارد صحنه شد. بخشی از این مشکلات ناشی از تفاسیر متفاوت است».

وی با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان بر امر انتخابات به عنوان یک وظیفه قانونی گفت:‌ «آنچه متفاوت است تفسیری است که از این وظیفه صورت می‌گیرد؛ برخی معتقدند که باید این نظارت استصوابی باشد و برخی دیگر به نظارت استطلاعی اعتقاد دارند».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: «همه بحث‌ها و نقدهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، نباید در انتخابات و وظیفه گروه‌ها و احزاب نسبت به وظیفه ملی‌شان تاثیرگذار باشد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با رد این سخن "که اصلاحات رسانه‌ای برای نشر افکار و اندیشه‌های خود در دسترس ندارد"، اظهار داشت: «این یک نوع مظلوم‌نمایی است، اصلاحات به اندازه کافی رسانه مکتوب و سایت در اختیار دارد».

عضو حزب کارگزاران سازندگی در عین حال افزود: «البته رسانه ملی برخورد منصفانه‌ای با جناح‌ها ندارد و امکانات آن تا حدودی در اختیار یک جناح قرار دارد؛ اما اصلاحات باید بداند که اطلاع‌رسانی شیوه‌های مختلفی دارد و با بهره‌گیری از تجربه گفت‌وگوی رودررو با مردم و حضور در شهرها و استان‌های مختلف از این فرصت مغتنم بهره‌گیری کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین