کد خبر: ۷۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۲

گوردون براون از تحریم بانک ملی ایران خبر داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «گوردون براون» نخست ‌وزیر انگلستان دوشنبه از مسدود کردن داراییهای بزرگترین بانک ایران در انگلستان خبر داد. گفته شده این اقدام خصمانه عکس‌العملی به ادامه فعالیت‌های صلح‌امیز هسته‌ای ایران است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، براون در کنفرانسی خبری به همراه «جورج‌بوش» اعلام کرد: «بریتانیا سعی می‌کند تا دیگر کشورهای اروپایی را در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران قانع کند».

او در ادامه گفت: «بریتانیا از اروپا درخواست کمک می‌کند و اروپا اعمال تحریم علیه ایران را خواهد پذیرفت. این اقدام از امروز آغاز خواهد شد و در مرحله تازه تحریم علیه نفت و گاز ایران اعمال خواهد شد و ما هر اقدام لازمی نسبت به  آگاه کردن ایران را انجام می‌دهیم».

براون در عین حال افزود: «دولت خواستار انجام هر کاری برای مذاکره با تهران است ولی موضع ما واضح است در صورتی که ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت و پیشنهادهای ما بی‌توجه باشد هیچ انتخاب دیگری جز افزایش تحریم‌ها باقی نخواهد ماند».

نخست وزیر بریتانیا در ادامه اذعان داشت: «تکرار می‌کنم، هر اقدام لازمی برای آگاه ساختن ایران نسبت به نقش خود انجام خواهیم داد، ایران یا به اعضاء جامعه بین‌المللی احترام بگذارد یا با انزوا مواجه گردد». 

گفتنی است مجله شهروند امروز به نقل از محسن طلایی معاون اقتصادی وزارت خارجه  نوشت: «بخشی از داراییهای ایران در بانکهای اروپایی به طلا و سهام تبدیل و بخشی به بانکهای آسیایی منتقل شده است».

شایان ذکر است در این مجله آمده است به دستور محمود احمدی نژاد 75 میلیارد دلار داراییهای خارجی ایران از بانکها اروپایی خارج شده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
0
بايد مسئولين بيشتر به فكر اقتصاد مردم باشند و از اين تحريم ها استفاده كرده و هدفمند كردن يارانه ها را متوقف كنند و گرنه شكست مي خورند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین