کد خبر: ۷۶۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

نماینده مجلس: اقدام مشابهی در اوکراین و فلسطین صورت می‌گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عوض کردن جای ظالم و مظلوم در سیستم حقوق بشر غربی یک امر عادی و جز روال طبیعی‌شان است، چرا که بر اساس منافع و شرایط خودشان تصمیم می‌گیرند.
نماینده مجلس: اقدام مشابهی در اوکراین و فلسطین صورت می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد ویس کرمی، در رابطه با توجه رسانه های غربی به اتفاقات اوکراین و کمرنگ شدن توجه ها به مظلومیت مردم فلسطین بیان کرد: آنچه در بحث اوکراین و فلسطین می بینیم با توجه به رفتار دوگانه ای که از غرب سراغ داریم، خیلی چیز عجیبی نیست. اصولا معیارهای سازمان های به اصطلاح حقوق بشر و کشورهای غربی همیشه معیارهای چندگانه بوده و بر اساس منافع و شرایطی که خودشان دارند، همه چیز را به صورت موردی تعریف می کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد حقوق بشر هم در غرب قاعده ای وجود ندارد و نسبی گرایی که بر تفکر غرب حاکم است در بحث حقوق بشر هم دیده می شود، تصریح کرد: اقدام مشابهی هم در اوکراین و هم در فلسطین صورت می گیرد، اما یک طرف به عنوان قهرمان و مظلوم معرفی می شود و یک طرف نیز نه تنها به فراموشی سپرده شده و در حاشیه قرار می گیرد، بلکه به عنوان ظالم نیز معرفی می شود. در واقع عوض کردن جای ظالم و مظلوم در سیستم حقوق بشر غربی یک امر عادی و جز روال طبیعی شان است و دلیل آن هم این است که در حقوق بشر یک معیار اخلاقی، انسانی و دینی در مورد کشورهای غربی مشاهده نمی کنیم بلکه بر اساس منافع و شرایط خودشان تصمیم می گیرند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه در فلسطین در طول ده ها سال اتفاق می افتد نسل کشی و غصب سرزمین مادری است که از طرف غرب نه تنها محکوم نشده بلکه رژیم صهیونیستی همیشه مورد حمایت قرار گرفته و مجامع مختلف در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند، اما در بحث اوکراین که یک مساله دوطرفه و خصومتی بین دو کشور است که یک طرف آن هم اوکراین است و تهدیدهایی برای روسیه ایجاد کرده، به صورت دیگری تفسیر می شود.

ویس کرمی با بیان اینکه ما با جنگ و خونریزی در هر شکل آن مخالف هستیم، تاکید کرد: معیارهایی که در مورد مردم مظلوم فلسطین و در مورد جنگ اوکراین گرفته می شود کاملا دوگانه است. اگر جنگ و کشتن انسان ها و تعرض به آنها بد است همیشه بد است و اگر هم خوب است همیشه خوب است، اما چرا کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشر با معیارهای دوگانه با این مساله برخورد می کنند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین