کد خبر: ۷۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

جزئیات گفتگوی امیرعبداللهیان و جیحون بایرام‌اف

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایرام‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.
جزئیات گفتگوی امیرعبداللهیان و جیحون بایرام‌اف
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به همتای آذربایجانی خود، به تداوم تبادل هیات‌های عالیرتبه میان دو کشور که موجب پیشبرد و توسعه روابط شده است، اشاره و ابراز امیدواری کرد: نتایج حاصله از کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و سایر توافقات دو کشور هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

امیرعبداللهیان با توجه کنترل شیوع کرونا در هر دو کشور، بر بازگشایی مرز‌های زمینی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و بویژه مسجد الاقصی اشاره و ابراز امیدواری کرد با توجه به ریاست دوره‌ای جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد، این کشور بتواند از ظرفیت‌های خود در جایگاه ریاست بر این جنبش استفاده کرده و در توقف خونریزی و نقض حقوق فلسطینیان نقش موثری ایفا کند.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل و پیشاپیش عید سعید فطر به همتای ایرانی خود، از روند توسعه همکاری‌های فیمابین ابراز خرسندی کرد.

وی اظهار کرد: جمهوری آذربایجان از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور استقبال می‌کند و امیدوار است با تصمیم مناسب ستاد کرونای جمهوری آذربایجان، مرز‌های زمینی این کشور به زودی باز شود.

جیحون بایرام‌اف ضمن تاکید بر حمایت مشترک کشور‌های اسلامی از حقوق خواهران و برادران فلسطینی اعلام کرد این کشور آمادگی دارد پیشنهاد‌های واصله در خصوص موضوع فلسطین و حمایت حقوق مردم این کشور را در جنش عدم تعهد دریافت، پیگیری و حمایت نماید.

طرفین در این گفتگو برخی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین