کد خبر: ۷۶۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹
صدور حکم یکی از بیتل‌های داعش؛

بیتل‌های داعش/ الکساندا کوتی به حبس ابد محکوم شد

یک دادگاه فدرال در ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) یکی از «بیتل‌های داعش» را به حبس ابد محکوم کرد.
بیتل‌های داعش/ الکساندا کوتی به حبس ابد محکوم شد
آفتاب‌‌نیوز :

الکساندا کوتی، تبعه سابق بریتانیا که ۳۸ ساله است در ماه سپتامبر سال گذشته به جرم خود اعتراف کرد و مسئولیت قتل چهار گروگان آمریکایی در سوریه و به طور کلی آزار و اذیت این زندانیان را پذیرفت.

هیات منصفه فدرال در ایالت ویرجینیای ایالات متحده آمریکا همچنین دو هفته پیش شافعی شیخ، یکی دیگر از اعضای گروه «بیتل‌ها» را که در سال ۲۰۱۸ همراه کوتی از سوی نیروی کرد سوریه بازداشت شده بود، مجرم شناخت. حکم او در تاریخ ۱۲ اوت صادر می‌شود.

این دو مرد که به دلیل توافق با لندن، مجازات اعدام در پرونده آن‌ها حذف شده بود روز جمعه در دادگاهی در نزدیکی واشنگتن حضور داشتند و بستگان قربانیان آن‌ها توانستند با این دو نفر صحبت کنند.

بتانی هاینز دختر دیوید هاینز، امدادگر بریتانیایی که توسط سومین عضو «بیتل‌های داعش» کشته شد، در مقابل آن‌ها ایستاد و گفت: «شما افراد را ربودید، شکنجه کردید و در قتل افراد خوب و بی‌گناه مشارکت داشتید و اکنون باید تمام عمر با این موضوع زندگی کنند.» وی افزود: «هر دوی شما باختید.»

این سه عضو داعش در لندن بزرگ شدند و به دلیل لهجه بریتانیایی‌شان از سوی گروگان‌ها به «بیتل‌ها» ملقب شده بودند.

آن‌ها که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در سوریه حضور داشتند در بازداشت دستکم ۲۷ خبرنگار و امدادگر از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، دانمارک، سوئد، بلژیک، ژاپن، نیوزیلند و روسیه دست داشته‌اند.

ده‌ها نفر از این افراد اعدام شدن و لحظه کشتن آن‌ها در ویدئو‌های تبلیغاتی داعش به نمایش درآمد که جهان را شوکه کرد.

در میان قربانیا این افراد نام استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی نیز به چشم می‌خورد. شرلی ساتلوف، مادر این روزنامه‌نگار روز جمعه از این دو فرد خواست که «به چشمان او نگاه کنند». او «تاثیر غیرقابل تصور» اقدامات آن‌ها بر خانواده‌اش را توضیح داد و گفت: «مرگ استیون مانند یک فیلم ترسناک بود که به‌طور زنده در سراسر جهان پخش می‌شد. برای خانواده ما این اتفاق هر روز روی یک صفحه نمایش رخ نمی‌دهد بلکه در ذهن ما هر روز به نمایش گذاشته می‌شود.»

وی از این دو نفر خواست که به این موضوع هر روز تا آخر عمرشان فکر کنند.

زمانی که قاضی حکم خود را صادر کرد، الکساندا کوتی صحبتی نکرد و هیچ واکنشی از خود نشان نداد. اما وکلای او اطمینان دادند که کوتی پشیمان است و با خانواده قربانیان همدردی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین