کد خبر: ۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
محمدنبی حبیبی در نشست دبیران حزب مؤتلفه اسلامی گفت:

بسته پیشنهادی سولانا پر از خالی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سفر سولانا به تهران گفت: «تعلیق دستاورد علمی دانشمندان هسته‌ای ایران از دست دادن یک فرصت تاریخی و رویکرد به یک تهدید دائمی از سوی قدرتهای زورگوی جهان است».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب وی در پایان نشست دبیران این حزب با تاکید بر حق مسلم ملت ایران در بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای اظهار داشت: «ملت با به خوبی به تهدیدها و فرصت‌های فرارو در خصوص دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای واقف و حاضرند هرگونه هزینه‌ای را برای استقلال علمی،‌سیاسی و اقتصادی کشور پرداخت نمایند».

وی ادامه داد: «بسته پیشنهادی سولانا پر از خالی است. تعلیق دستاورد علمی دانشمندان هسته‌ای ایران از دست دادن یک فرصت تاریخی و رویکرد به یک تهدید دائمی از سوی قدرتهای زورگوی جهان است».

حبیبی با اشاره به مواضع اخیر پارلمان اروپا تصریح کرد: «اینکه پارلمان اروپا به این نتیجه رسیده است که پرونده ایران به آژانس برگردد یک گام به جلو است،‌تحلیل صحیح این است که ماجراجویی در این مسئله یک ریسک خطرناک است. مواضع اخیر اروپا را گام مثبت تلقی می‌کنیم، اما اروپا باید تکلیف خود را قطعی کند».

وی افزود: «موضع دولت و ملت ایران مشخص است. بسته پیشنهادی دولت ایران بر سر میز 1+5 است آنها باید اول پاسخ بسته را بدهند تا سپس گفتگو پیرامون بسته پیشنهادی 1+5 آغاز شود».

حبیبی در مورد سثفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عربستان گفت: «سفر آقای هاشمی رفسنجانی به عربستان فصل نویی در روابط ایران و عربستان و نیز دنیای اسلام گشود، ما آن را یک فرصت جدید برای بسط روابط دوستانه با اعراب و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌دانیم».

وی با اشاره به مقاومت دولت و ملت عراق در مورد موافقتنامه امنیتی آمریکا و عراق گفت: «خوشبختانه نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که مشکلات جدی بر سر توافق امنیتی عراق و آمریکا وجود دارد، مجلس عراق هم یکپارچه در این مورد مخالفت داشت».

وی ادامه داد: «ما معتقدیم نسبت روحانیت به نظام یک نسبت کاملاً ویژه است و اگر این نسبت به درستی تعریف نشود هویت اسلام در معرض خطر قرار می‌گیرد. حضور روحانیت در صحنه و در ارکان نظام مشروعیت الهی و مردمی نظام را تضمین می‌کند».

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات لبنان اظهار داشت: «دولت بحران انتخاب رئیس‌جمهور را بر اساس تصمیمات اجلاس دوحه پشت‌سرگذاشته است اما تشکیل دولت وحدت ملی به دلیل مقاومت غیرمعقول برخی در مقابله با توافقات دوحه به تاخیر افتاده است. ما فکر می‌کنیم سینیوره حاضر نیست زیر بار توافقات برود و این رویکرد خطرناکی است ممکن است همه چیز به نقطه اول برگردد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین