کد خبر: ۷۶۸۵۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
سازمان استاندارد و خودروسازان هر چه زودتر از مردم عذرخواهی کنند

رییس پلیس راهور: نمی‌توانیم هرروز خانواده‌های‌مان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم

رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هر چه زودتر از مردم به دلیل تولید خودرو با نازل‌ترین کیفیت عذرخواهی کنند.
رییس پلیس راهور: نمی‌توانیم هرروز خانواده‌های‌مان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار کمال هادیانفر در واکنش به انتقاد مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد که گفته بود: «ژنرال‌های سلبریتی اخیرا در برخی فضا‌ها ورود می‌کنند» تاکید کردک من ژنرال سلبریتی نیستم و برای رئیس سازمان استاندار متاسفم که از چنین عناوینی استفاده می‌کند. ما اصلا در کشور ژنرال سلبریتی نداریم؛ ما سربازیم و به سربازی ولایت افتخار می‌کنیم. به همین خاطر به ایشان می‌گویم در ایران چنین کسی پیدا نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با انتقاد مجدد از کیفیت خودرو‌های ساخت داخل گفت: ما درباره کیفیت خودرو همچنان پیگیر هستیم، چون این وظیفه خدایی است و فردا باید در آن دنیا پاسخگو باشیم. ضمن اینکه افزایش کیفیت خودرو مطالبه مقام معظم هبری و شخص رییس جمهور است و از همه مهم‌تر پای جان مردم و امنیت مردم در میان است.

سردار هادیانفر با طرح این سوال که وقتی در هر ساعت ۲نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند می‌شود خودروساز بگوید نقشی ندارد؟، افزود: تصادف هر روز اتفاق می‌افتد، اما این دلیل نمی‌شود هر روز مردم هم بمیرند. کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که با هر تصادف کسی بمیرد؟ پراید الان به هرشی ثابت یا متحرکی می‌خورد تلفات یا مجروح می‌دهد برای همین من برای این ماشین از عنوان ارابه مرگ استفاده کردم. ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که هر روز خانواده هایمان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم.

رئیس پلیس راهور در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس استاندار گفت: برای ما جای تاسف است که رئیس سازمان استاندارد هنوز نرفته آلیاژ باک خودرو را اندازه بگیرد، اما ایشان پاسخ بدهد که در تصادف بهبهان چرا ۴ خودرو آتش گرفتند؟ بگویند که در ۱۰ سال گذشته چگونه نظارت کردند که وضعیت خودرو‌ها این شد.

وی تصریح کرد: باید کیفیت ایمنی خودرو‌ها درست شود. این قطعی است. ما هر ساعت ۲کشته داریم و از این موضوع نمی‌گذریم. تصادف امر اجتناب‌ناپذیری است اما اینکه کسی داخل ماشین آتش بگیرد و از آهن پاره نتواند خارج شود به هیچ چیزی به غیر از غیراستاندارد بودن خودرو‌ها ربط ندارد.

سردار هادیانفر در ادامه با حمایت مجدد از واردات خودرو گفت: تاکید ما بر این است که حتما یک بازار رقابتی وجود داشته باشد، چون یکی از آیتم‌های اصلی که در سال ۸۵ باعث شد آمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۲۵هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسد آزاد شدن واردات خودروی ایمن بود. چون همان موقع که واردات آزاد شد خودروساز‌ها گرفتار شدند و رفتند آپشن‌های جدید مانند کیسه هوا و... اضافه کردند به خودروهایشان!

رئیس پلیس راهور همچنین با دعوت از رئیس سازمان استاندارد و خودروساز‌ها برای عذرخواهی از مردم تاکید کرد: این افراد حتما عذرخواهی کنند و از همین فردا کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را افزایش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
31
سازمان استاندارد هم دستش تو دست خودروساز است..و در نبود سیستم نظارتی که وظیفه مجلس و مجلس های گذشته... است دارند جان و مال مردم را پایمال می کنند.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
30
دستشان با این باصطلاح خودروسازان در یک کاسه است
کوتاه نیایید سردار عزیز
سیدمرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
1
16
یا حداقل بیمه بدنه وسرنشینان ارابه های تولیدیشون رو تا10سال حداقل بدن که خونواده ای به خاطر یه تصادف بدبخت نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
31
موسسه استاندارد اگر به وظایف قانونی خودش عمل می‌کرد یک خودر هم نباید اجازه تولید داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
21
اگر به جای سازمان استاندارد یک کانکس در جای آن قرار دهند و یک نفر را درون آن کانکس بگذارند و یک دریچه برای وی قرار دهند که هر تولید کننده هنگام مراجعه این فرد یک مهر استاندارد روی آن کالا را بزند نیازی به سازمان عریض و طویل سازمان استاندارد نیست چون به طور مثال از زودپزهایی که هنگام پخت و پز منفجر می شوند و سقف را ویران می کنند تا زودپزهای جدید آبشن دار همگی مهر استاندارد یک شکل و یکسان دارند و هیچ گریدینگ یا رتبه بندی و نظارتی وجود ندارد حال با این وضعیت شما انتظار درید که سازمان استاندارد بر صنعت پیشرفته خودرو نظارت کند؟ً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
19
گیر پوست کلفتها افتادید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین