کد خبر: ۷۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۱
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد:

بررسی وظایف متقابل روحانیت و نظام در اجلاس جامعه مدرسین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از بررسی دقیق وظایف «حوزه و نظام» در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله مقتدایی در نشست افتتاحیه کمیسیون‌های ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که صبح امروز در محل جامعه مدرسین برگزار شد با ارائه گزارشی از اجلاس گذشته، گفت: «بر اساس تصمیمات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نشست مشترک با علمای بلاد با هدف هم‌اندیشی در خصوص مسائل مختلف نظام و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود».

نائب رئیس جامعه مدرسین همچنین به روند برگزاری نشست‌ها اشاره کرد و افزود: «در اجلاس منطقه‌ای، مهمترین مسائل و مشکلات حوزه‌های علمیه و روحانیت از سوی علما مطرح می‌شود. این نظرات پس از بحث‌های تخصصی دسته‌بندی شده و در قالب نتایج نشست تدوین می‌شود».

آیت‌الله مقتدایی افزود: «برای پیگیری مصوبات نشست‌ها در سطوح عالی، کمیته پیگیری مصوبات تشکیل گردیده که در جلسات متعددی راه‌کارهای عملی پیگیری مصوبات مورد بررسی قرار می‌گیرد».

مدیر حوزه علمیه قم افزود: «یکی از مهمترین دغدغه‌های علمای حاضر در نشست قبلی مسئله موقوفات و عدم ساز و کار مناسب جهت بهره‌گیری و استفاده آنها بود. از سوی دیگر بسیاری از منابع مالی حوزه‌های علمیه توسط موقوفات باید تأمین شود که این مهم تاکنون محقق نشده است».

وی افزود: «طی نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری مشکلات این مسئله و راه‌کارهای آن ارائه گردید و ایشان خطاب به ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه دستورات مهمی را صادر فرمودند».

آیت‌الله مقتدایی خاطر نشان کردند: «جلسات مشترکی با ریاست سازمان اوقاف داشته‌ایم که طی آن تعیین کمیته‌های پیگیری مصوب گردید و سازمان اوقاف وعده داد که دستورات مقام معظم رهبری با محوریت شورای عالی حوزه علمیه قم اجرا گردد».

طی دو سال اخیر گزارش‌های متعددی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شده است که ضمن تشکر از زحمات آنان باید گفت هنوز همه انتظارات علما و دستورات مقام معظم رهبری محقق نگردیده و باید سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه پاسخگو باشد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح روند برگزاری ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: «همه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه‌های علمیه و روحانیت جمع‌بندی و بررسی گردید و بر اساس آن موضوع «روحانیت و نظام» به عنوان موضوع ششمین اجلاسیه تعیین شد».

وی افزود: «با بررسی‌های تخصصی سه کمیسیون با موضوع «جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام»، «مطالبات و انتظارات متقابل» و «راه بردها و خط‌مشی‌ها» با حضور علما، اساتید و کارشناسان تشکیل می‌شود و نتایج و مصوبات آن، فردا در نشست عمومی ارائه خواهد شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین