کد خبر: ۷۶۸۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۲

نباید تولید خودرو در انحصار چند کارخانه باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید تولید خودرو در داخل کشور در انحصار چند کارخانه باشد.
نباید تولید خودرو در انحصار چند کارخانه باشد
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه در حزب موتلفه درباره موضوع خودرو بحث‌هایی شده است، اظهار کرد: این موضوع در فرایند قانونی قرار گرفته است و قانون باید تکلیفش را روشن کند و نمایندگان و مسئولان باید در این زمینه تصمیم گیری کنند؛ به همین دلیل حزب موتلفه موضع‌گیری رسمی در این زمینه نداشته است.

وی ادامه داد: با این حال موضع حزب موتلفه این است که خودروی ارزان و قابل خرید که کیفیت و امنیت مناسبی داشته باشد در اختیار مردم قرار گیرد. این نیاز در حد ضرورت باید چه از داخل چه خارج کشور تامین شود. رفتار مناسبی نیست که تولید داخل را به چند کارخانه بدون رقیب محدود کنیم، تا آن‌ها هر خودرویی به مردم تحمیل کنند. این سیاست حتی به نفع منافع ملی کشور هم نیست. منافع ملی در این است که مردم خودرو ایمن و با قیمت مناسب داشته باشند؛ نه اینکه خودرویی تولید شود که مصرف بنزین زیادی داشته و آلودگی تولید کند و امنیت مناسبی هم نداشته باشد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: بحث ما این است که رقابت درست در صنعت خودروسازی وجود داشته باشد و تولید خودرو در داخل کشور به چند کارخانه منحصر نباشد. تولید خودروی با کیفیت که ایمن بوده و مصرف و آلودگی کمی داشته باشد، مستلزم این است که رقابت یا در داخل پدید آید یا به صورت واردات این رقابت شکل گیرد؛ البته این هم درست نیست که ارز واردات را نظام از جیب مردم بدهد، زیرا این خلاف عدالت است.

ترقی در پایان گفت: در حزب تا اینجا درباره موضوع خودرو بحث شده، اما موضع گیری رسمی نشده و حتی مواضع آقای میرسلیم نه موضع حزب، بلکه موضع شخصی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین