کد خبر: ۷۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۶
بر اساس گزارش منتشر شده توسط یک نهاد حقوق بشری

آمریکا بازداشت شدگان را شکنجه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت آمریکا متهمین به تروریسم را شکنجه می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، آزمایشهای پزشکی انجام گرفته بر روی یکی از مظنونین سابق به تروریسم، که در بازداشت ایالات متحده به سر برده است تایید می‌کند که دولت آمریکا بر روی وی اعمال شکنجه کرده‌است.

در گزارشی که روز چهارشنبه توسط نهاد های حقوق بشری منتشر شده، اظهار شده است که دولت آمریکا بر روی زندانیان اعمال شکنجه کرده و رفتارهای توهین آمیز و تجاوزکارانه انجام می‌دهد.

این گزارش حاصل بررسی‌های کلینیکی یک گروه از پزشکان کارشناس حقوق بشر است که به مرکزیت ماساچوست در آمریکا فعالیت می‌کنند و بر روی 11 زندانی سابق که دوران بازداشت خود را در دو زندان ابوغریب عراق و یا  گوانتاناموی کوبا گذرانیده‌اند انجام گرفته است. این زندانیان هرگز متهم به جنایت نشدند.

دکتر آلن کلر، یکی از مسئولان انجام این مطالعه در همین باره اظهار داشت: «ما شواهدی عینی دال بر آسیب‌های روانی و جسمی، همچنین تجاوز غیر اخلاقی به این زندانیان سابق یافته‌ایم».

این سازمان حقوق بشری لیستی از تقاضا را به منظور اصلاح در رویه‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا به دولت بوش ارائه داده است.

همچنین در ادامه از دولت بوش خواسته شده که در ارتباط با شکنجه جسمی و روحی این افراد رسماً عذر خواهی نماید.

گفتنی است پیش از این، طی پژوهش‌های دیگری که توسط نهاد‌های حقوق بشری به انجام رسیده‌بود، دولت ایالات متحده متهم به اعمال رفتار‌های خشونت آمیز، غیر اخلاقی و شکنجه در زندان‌هایش شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین