کد خبر: ۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۲

توضیحات نوذری درباره فروش ارزان‌ نفت ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نفت در خصوص اخبار مربوط به ارزان فروشی نفت ایران از سوی دولت نهم: «اگر نفت ارزان فروخته می‌شد که به گفته عده‌ای نفتمان بر روی دریا باقی نمی‌ماند»!

غلام حسین نوذری در حاشیه جلسه دولت افزود: «از یک طرف گفته می‌شود که ما یک دریا نفت داریم و از سوی دیگر گفته می‌شود که نفت ارزان فروخته می‌شود».

وی همچنین از آغاز عملیات حفاری فاز 12 پارس جنوبی در هفته جاری خبر داد و گفت: «عملیات اجرایی خشکی این فاز نیز تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد». 

وزیر نفت با بیان اینکه تولید این میزان نفت برای این فصل از سال طبیعی است، تصریح کرد: «ما در گذشته نیز تا 60 یا 120 میلیون نفت روی دریا داشتیم ولی هیچکس مطلبی در این باره نگفت، بنابراین ما باید سهمیه خود را در این خصوص حفظ کنیم».

به گزارش مهر نوذری در خصوص پایان مهلت 45 روزه رئیس جمهور در خصوص مذاکرات با هند و تصمیمات اخذ شده برای امضای موافقت نامه با پاکستان در خط لوله صلح گفت: «اولویت ما امضای قرار داد سه جانبه است و این مسئله هنوز منتفی نشده است».

وی ادامه داد: «مسئولان هندی درتمام مصاحبه‌های خود بر حضور در این پروژه تاکید کرده‌اند اما ممکن است آنها با ملاحظاتی روبرو باشند که ما در حال بررسی این ملاحظات هستیم».

وزیر نفت در مورد کسری 150 میلیون متر مکعبی گاز برای فصل سرما، اظهار داشت: «این میزان کسری در حالتی است که ما هیچ سوخت دومی را به نیروگاه‌ها و صنایع ندهیم. بسیاری از نیروگاه‌ها در زمستان سوخت دوم ندارد و سالها است که این کار انجام شده اما با صرفه‌جویی مردم این کسری را مدیریت خواهیم کرد».

نوذری در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن مذاکرات ایران با شرکت «انی» ایتالیا در پی سفر بوش به اروپا، گفت: «مذاکرات ما با انی در حال انجام است و روز پنجشنبه احتمالا مدیر عامل این شرکت برای ادامه مذاکرات به ایران خواهد آمد».

وی در مورد راهکار افزایش تولید بنزین تصریح کرد: «اصلاح پالایشگاه‌های موجود و افزایش تولید بنزین و نفت کوره توسط آنها یکی از این راهکارها است».

وزیر نفت همچنین افزایش 1.5 میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاه‌های کشور را از دیگر راهکارها ذکر کرد و خود کفا شدن در تولید بنزین را وابسته به مدیریت این فرآورده استراتژیک دانست. 

به اعتقاد نوذری حجم سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس قراردادهای منعقد شده وزارت نفت با سایر کشورها نیز افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
در پارس جنوبي چون با كشور كوچك قطر مشترك هستيم ، آنها 25 حلقه چاه زده اند و ما مي خواهيم دوازدهمي را شروع كنيم .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
فقط مردم بايد صرفه جويي كنند دولت هيچ راه بهتري بلد نيست مديريت بحران در دولت وجود ندارد درخواست براي صرفه جويي هنر بزرگ دولت نهم است!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین