کد خبر: ۷۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹
لاریجانی در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی مطرح کرد:

تاکید لاریجانی بر ضرورت وجود احزاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «برخی فكر می كنند احزاب با تفكر ولایی همساز نیست ولی حقیقت ماجرا این است، احزابی در كشور بودند كه قوام داشتند و احزابی كه منافع كشورهای دیگر را دنبال می كردند، لیاقت قوام را نداشتند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب علی لاریجانی در دیدار با جمعی از اعضای حزب موتلفه اسلامی که عصر روز چهار شنبه در سالروز شهدای این حزب برگزار شد با اشاره به مقام والای شهدا ی حزب موتلفه اسلامی گفت: «در مسیر مبارزات می توان افرادی را دنباله رو و افراد نادری را پیشرو خواند و كسانی كه سرنوشت ساز هستند بسیار اندكند كه در سنت اسلامی به دلیل مبانی فكری این نمونه اندك نیست».

وی تصریح كرد: «در سنت اسلامی هیچ چیز به اندازه مرگ آگاهانه اهمیت ندارد و آنهایی كه براین امر واقفند، وظایف خود را می شناسند و مجاهدین فی سبیل الله از آن دسته اند».

لاریحانی افزود: «مجاهدین فی سبیل الله در سرنوشت ملت تاثیر می گذارند و چون از مرگ آگاهند ، نزد مردم و خدا دارای ارج و قرب هستند».

وی تاكید كرد: «باید تاسف خورد كه در فرهنگ غالب دنیا این موضوع مورد غفلت واقع شده و باعث تاسف مضاعف است آن چیزی كه جامعه اسلامی باید به آن افتخار كند در زبان دیپلماسی امروز به عنوان ترور نامیده می شود، تا آنجا كه امروز از حزب الله لبنان می خواهند دست از اعمال به اصطلاح تروریستی بردارند، در حالی كه در جنگ 33 روزه لبنان با تمام قوا به ملت لبنان ظلم شد».

رییس مجلس در ادامه اظهار داشت: «پس از آنكه حزب الله توانست در برابر قدرت رژیم صهیونیستی اسراییل بایستد و آن را شكست دهد ، سعی كردند جلوی آبروریزی آن را بگیرند».

وی با اشاره به توطئه های اخیر آمریكا در لبنان گفت: «مصلحت اندیشی سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان موجب شد تا میان شیعه و سنی اختلاف نیافتند و قدرت حزب الله بیش از پیش درك شود».

علی لاریجانی در خصوص وقایع عراق نیز گفت :جمهوری اسلامی موفق شده وضعیتی بوجود آورد تا آمریكایی ها نتوانند به اهداف خود در عراق برسند .

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: «آگر آمریكایی ها اشتباهات محاسباتی گذشته را نادیده بگیرند و تحركاتی بر علیه ایران انجام دهند با ملتی بزرگ مواجه خواهند شد كه می بایست بساط خود را از منطقه برچینند».

وی افزود: «استقامت هوشمندانه برای حفظ كیان كشور از اصول مردم ایران است و ما امیدواریم كه راه شهدا ی عزیزمان چراغی باشد تا تغییراتی كه در منطقه بوجود می آید موجب خیر بشریت گردد».

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «برخی فكر می كنند احزاب با تفكر ولایی همساز نیست ولی حقیقت ماجرا این است، احزابی در كشور بودند كه قوام داشتند و احزابی كه منافع كشورهای دیگر را دنبال می كردند ، لیاقت قوام را نداشتند».

لاریجانی خاطر نشان کرد: «تفكر احزابی كه با تفكر ولایی همسو نیست، تفكری اشتباه است و باید گفت كه اگر یك نظم مردمی برای اداره حكومت همراه با یك فكر تئوریك باشد، اداره كشور را تسهیل می كند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
اگر سران نظام بجاي حمايت از احمدي نژاد از لاريجاني حمايت كنند به اسلام خدمت نموده اند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین