کد خبر: ۷۶۹۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند

دامپزشک و جراح "ایران" یوز ماده پارک ملی توران گفت: هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند.
هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند
آفتاب‌‌نیوز :

بهرنگ اکرامی، دامپزشک حیات وحش و جراح "ایران" یوز ماده پارک ملی توران در رابطه با جنسیت توله‌های یوزپلنگ اظهار کرد: جنسیت نوزادان مشخص شده و هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند. امیدواریم که این توله‌ها پس از رسیدن به سن بلوغ جمعیت پشتیبان خوبی برای تکثیر در اسارت یوزپلنگ ایرانی باشند و در نسل‌های آینده نیز با کمک آموزش‌های ویژه برای معرفی در طبیعت استفاده شوند. در حال حاضر اولویت تکثیر در اسارت برای افزایش جمعیت است.

روز گذشته پس از ۲ دهه تلاش کارشناسان، مدیران و دلسوزان محیط زیست و حیات وحش کشور، پروژه تکثیر گونه در حال انقراض یوزپلنگ به ثمر نشست و ایران، یوزپلنگ ایرانی سایت تکثیر یوزپلنگ در پارک ملی توران از طریق سزارین صحرایی ۳ توله را به دنیا آورد.

پیش از تولد توله‌های یوزپلنگ ایرانی کارشناسان امیدوار بودند که توله‌های یوز ماده باشند چرا که جمعیت یوز‌های ماده که قابلیت و سن بارداری را دارند در طبیعت ایران کاهش یافته و همچنین تولد یوز ماده می‌تواند به کاهش درون‌آمیزی در یوز‌ها نیز کمک کند.

با اعلام اینکه هر ۳ یوز متولد شده ماده هستند، امید‌ها برای حفظ نسل یوزپلنگ ایرانی از خطر انقراض بیش از همیشه افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین