کد خبر: ۷۶۹۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

یک پیشنهاد ویژه به کسانی که اشتهای زیاد دارند

گاهی اوقات باید در مصرف غذا‌ها از نظر کیفیت، تغییراتی ایجاد کنیم. یعنی باید سراغ مواد غذایی خاصی برویم که علی رغم داشتن حجم زیاد، کیفیت و خواص غذایی کمی دارند و به‌عبارت دیگر قلیل الغذا هستند.
یک پیشنهاد ویژه به کسانی که اشتهای زیاد دارند
آفتاب‌‌نیوز :

گاهی اوقات باید در مصرف غذا‌ها از نظر کیفیت، تغییراتی ایجاد کنیم. یعنی باید سراغ مواد غذایی خاصی برویم که علی رغم داشتن حجم زیاد، کیفیت و خواص غذایی کمی دارند و به‌عبارت دیگر قلیل الغذا هستند، مانند کاهو و شلغم. این روش برای افرادی استفاده می‌شود که اشتهای بسیار بالا و هضم قوی دارند و نمی‌توانند کم غذا خوردن را تحمل کنند، ولی از طرفی اخلاط و مواد نامناسب در بدن آن‌ها زیاد است، و به‌قول بوعلی سینا عروق ایشان مملو از اخلاط خام است.

این افراد باید با مصرف مقدار زیادی از غذا‌هایی که کیفیت کمی دارند، دستگاه گوارش را فریب بدهند تا خیال کند که غذای زیادی مصرف شده است. اما در عمل، مواد زیادی وارد عروق نمی‌شود و به مواد نامناسب قبلی اضافه نمی‌گردد. بدین ترتیب باید به بدن فرصت داد که اخلاط نامناسب را برای دفع شدن آماده کند و درنهایت آن‌ها را دفع کند.

یکی از مثال‌های این قاعده، درمان افراد مبتلا به چاقی بیمارگونه است. اکثر رژیم‌های غذایی برای این بیماران طوری طراحی می‌شوند که مقدار زیادی ماده حجیم دارند و عموما از مواد غیرمغذی تشکیل شده‌اند. این مواد غذایی حجیم سبب اتساع می‌شوند و تا حدی گرسنگی را کاهش می‌دهند.

منبع: سلامتیسم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین