کد خبر: ۷۶۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

فتح‌الله‌زاده: فساد و بی‌اخلاقی در فوتبال موج می‌زند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: فوتبال درگیر فساد زیادی است و افرادی در فدراسیون رای آورده‌اند که نمی‌شناسیم و این امر همان فساد است که در فوتبال کشورمان موج می‌زند.
فتح‌الله‌زاده: فساد و بی‌اخلاقی در فوتبال موج می‌زند
آفتاب‌‌نیوز :

علی فتح‌الله‌زاده دوشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: در زمان ما بازیکن را به تیم‌های حرفه‌ای چون لورکوزن آلمان می‌فرستادیم و بازیکن خارجی جذب نمی‌کردیم. در آن زمان مشکلی برای قرارداد بازیکنان با تیم‌های خارجی نداشتیم.الان وقتی می‌خواهیم قرارداد ببندیم به جیب خودمان نگاه نمی‌کنیم تا به اندازه جیب خود خرج کنیم. برخی از دوستان تعمدا این کار را انجام می‌دهند. فساد در همین جاست و باید نهادهای نظارتی از متخصصان استفاده کنند. بازیکنانی که ۱۰ هزار دلار قیمت دارند را با ۱۰۰ هزار دلار قرارداد می‌بندند. این کارها تعمدا انجام می‌شود.

مدیرعامل اسبق استقلال عنوان کرد: برای همه چیز راهکاری وجود دارد. استقلال و پرسپولیس باید تمامی هزینه‌ها را تامین کنند و چرا باید این باشگاه‌ها خصوصی شوند زیرا باید رونق بگیرند اما برخی از مدیران باشگاه‌ها را نابود می‌کنند.

وی یادآور شد: به من گفتند در دوران مدیریتم در سال ۹۳ وقتی استقلال را ترک کردم، زیاد خرج کردم. کل هزینه‌ها ۲۴ میلیارد تومان بود زیرا ۲ بار در جام باشگاه‌های آسیا حضور یافتیم. گفتند فتح الله‌زاده خیلی خرج کرده است؛ برادر عزیز خادم گفت که این باشگاه ۱۵ میلیارد بیشتر نباید خرج کند و در غیر این صورت برخورد می‌کنیم. بعد از رفتن من بیشتر خرج شد پس چرا خادم با آنها برخورد نکرد.

فتح‌الله‌زاده تاکید کرد: هیات مدیره موظف است تا بگوید که فتح الله‌زاده نباید بیشتر از ۲۰ میلیارد خرج کنید و اگر بیشتر شد باید امضا دهید. در بوندسلیگا مسوولان باشگاه را صدا می‌کنند و می‌گویند چقدر خرج می‌کنید و از کجا می‌آورید و از فرد برنامه می‌خواهند. ما چنین چیزی نداریم. همین موضوع به فساد می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۲ مدیر بد سابقه و بی‌سابقه می‌آیند و کار باقی مدیران را خراب می‌کنند. حتی به برخی از سیاسیون در باشگاه‌ها پست می‌دهند و آن فرد هم در کار خود مانده است. من سه مرتبه مدیر عامل استقلال بودم. ۱۰ ساله است که از این باشگاه رفتم و همواره می‌گویند که بدهی‌های استقلال مربوط به زمان فتح‌الله‌زاده است.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: به من ظلم شده است. تراز مالی و سند رسمی وجود دارد و آنهایی که بعد از من مدیر شدند می‌گویند من ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی کردم. در حالی که باید ۱۲ میلیارد درآمدزایی می‌کردم. حتی گفتند ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زیان دادم اما من ۵ میلیارد تومان سود دهی داشتم. در سه سال آخر ۶۳ میلیارد تومان خرج کردم زیرا قهرمان لیگ ایران، حذفی و سوم آسیا شدیم و الان ۱۰ سال است این همه بدهی دارند و قهرمان لیگ نداریم. پدر ما را درآوردند.

وی افزود: چرا دفتر شخصی را فروختم. من به عشق استقلال چک شخصی می‌دادم. بی‌انصاف‌ها مرد باشید و تهمت نزنید! مکانیزم غلط است. وقتی نداریم نباید پول بدهیم. کمپ ناصرخان را درست کردم و ۹۸۰ میلیارد تومان سود کردیم. من طلبکاری نکردم و خودم خرج کردم و استقلال زمان من ۷ قهرمانی آورده است. حساب‌کشی کردند و برای من پرونده درست کردند و دو سال به من تهمت زدند که زمین‌های باشگاه را خورده‌ام.

فتح‌الله‌زاده گفت: اگر درایت سازمان بازرسی کل کشور نبود با این همه پرونده‌سازی نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد. فردی از روی خصومت به ما گفت من بی‌سوادم. در ایران من را مسخره کردند. باید نرم افزار و سخت افزار را تعریف و مشخص کنیم. وقتی قهرمان می‌شوند مربی و بازیکن را قهرمان می‌دانند اما وقتی تیم می‌بازد به مدیر حمله می‌کنند. آدم‌های آلوده زیاد هستند. وزیری داشتیم که دستور لاپوشانی عملکرد نامناسب یک مدیرعامل را می‌داد و وزیری از مدیری خوشش نمی‌آمد و می‌گفت ببینید می‌توانید برای آن مدیر مشکل درست کنید. خیلی از مسایل حساس از بازیکن شروع نمی‌شود باید از رده‌های بالاتر پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش باید آدم‌های درستی را انتخاب کند و در همان زمان مدیر را رها نکنیم و از آن فرد حساب کشی کنیم و بعد خوب و بد آن مدیر را بگوییم. من سند رسمی دارم و ثابت می‌کنم که ۷ میلیارد بدهی گذاشتم پس چرا می‌گویید ۷۰ میلیارد؟! چرا باید دادکان و عزیزمحمدی بیرون از فوتبال باشند و الان وضعیت فدراسیون فوتبال را ببینید. خیلی از این مدیران که رای می آورند را نمی‌شناسید. آنها چگونه رای می‌آورند و همین موضوع فساد است. باید آدم‌های درستی را انتخاب کنیم تا کسی رانت‌خواری نکند. استراماچونی به خاطر طلبش رفت و سعی کردم او را قانع کنم اما همه چیز را گردن من انداختند. خیلی بی اخلاق هستید.

فتح‌الله‌زاده در بخش دیگری از این گفت و گو تصریح کرد: باشگاه‌های فوتبال باید خصوصی سازی شوند تا فوتبال مترقی شود و راهی جز این نیست. زمانی در ایران برای خصوصی‌سازی نشدن مقاومت می‌کردیم. این خصوصی‌سازی ما اشکال دارد. هفته گذشته مجمعی از مدیران عامل سرخآبی‌ها تشکیل شد و نامه‌ای هم برای رییس جمهوری تهیه شده که طی چند روز آینده برایشان ارسال خواهیم کرد. در سند تحول دولت کارشناسی شد و بررسی کردند این باشگاه‌ها باید پیمان مدیریت داشته باشند، اما راه دیگری را در پیش گرفته‌ایم و سهام می‌فروشیم. چرا بیراهه می‌رویم و این راه پر از خطر است و باید راهکار درستی را ارایه دهیم. چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال باید خصوصی شود و این خواسته فیفا است. ما تیم‌های ضعیف را خصوصی می‌کنیم اما سرخآبی‌ها را خصوصی‌سازی نمی‌کنیم و این روش غلطی است.

این مدیر ورزشی همچنین گفت: از رییس قوه قضاییه درخواستی دارم؛ برخی افراد مثل ما وقتی معروف می‌شوند به راحتی در فضای مجازی که بسیار هم گسترده شده است، تهمت می‌زنند، مجازات آن تهمت زنندگان نباید سبک باشد و باید درست مجازات شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین