کد خبر: ۷۶۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

سیلاب به شبکه آبرسانی هشت شهرستان خراسان رضوی آسیب زد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ایجاد آسیب و خسارت به تاسیسات آبرسانی هشت شهرستان استان به‌دلیل سیلاب خبرداد.
سیلاب به شبکه آبرسانی هشت شهرستان خراسان رضوی آسیب زد
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ایجاد آسیب و خسارت به تاسیسات آبرسانی هشت شهرستان استان به‌دلیل سیلاب خبرداد. او گفت: در جریان سیلاب اخیر، تاسیسات آبرسانی شهرستان‌های تربت حیدریه، چناران، فریمان، گناباد، جوین، فیروزه و قوچان دچار آسیب شد و آب شهر گناباد و تعدادی از روستا‌های این شهرستان را قطع کرد. علوی گفت: با هدف تامین آب نقاطی که دچار قطعی شده است از همان ساعات اولیه بروز مشکل، آبرسانی با تانکر سیار در دستور کار قرار گرفته است.

سیدابراهیم علوی گفت: سیلاب ۲ روز اخیر به تاسیسات آبرسانی هشت شهرستان استان خسارت وارد آورده است.

او گفت: در جریان سیلاب اخیر، تاسیسات آبرسانی شهرستان های تربت حیدریه، چناران، فریمان، گناباد، جوین، فیروزه و قوچان دچار آسیب شد و آب شهر گناباد و تعدادی از روستاهای این شهرستان را قطع کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: گروه های رفع اتفاقات این شرکت در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی به حال آماده باش درآمده اند و در نخستین ساعات بروز حادثه، کار مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل را آغاز کردند.

علوی گفت: در فریمان شبکه توزیع و خطوط انتقال ۱۲ روستای این شهرستان، در فیروزه ۲۰۰ متر از خط انتقال روستا سلیمانی و در قوچان ۱۱ روستا و تصفیه خانه آب این شهر تحت تاثیر سیل قرار گرفت که با همت همکاران، مشکلات رفع و خدمات آبرسانی برقرار شد.

او گفت: همچنین خط انتقال آب روستای بهمن جان اولیا در چناران که به دلیل سیلاب از مدار خارج شده بود، با لوله گذاری جدید به مدار بازگشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در جریان سیلاب اخیر خط انتقال آب یک مجتمع هفت روستایی در تربت حیدریه نیز دچار شکستگی و قطع جریان آب در محدوده روستای حصار جلال شد که گروه عملیاتی بعد از کاهش جریان سیلاب وارد عمل شد.

علوی گفت: بارش های شدید به مجتمع آبرسانی روستای برغمد در جوین نیز خسارت زد که گروه عملیات رفع اتفاق در محل حضور یافته است و تا ساعاتی دیگر جریان آبرسانی در این مجتمع برقرار می شود.

او گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل مربوط به گناباد بوده است که به دلیل حجم و نوع سیلاب، خط انتقال ۴۰۰ فایبرگلاس بعد از ایستگاه پمپاژ گیسور دچار حادثه شد و با تلاش همکاران مشکل این خط برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خطوط انتقال ۲۰۰ و ۴۰۰ فایبرگلاس داخل گناباد نیز دچار شکستگی و انفصال شده است که به سبب عدم فروکش سیلاب، روند ترمیم همچنان ادامه دارد، با این حال قطعی آب شهر با وارد مدار کردن چاه های در اختیار به صورت مستقیم به شبکه برطرف شد ولی ۲۰ درصد شهر با افت و کمبود فشار آب مواجه است که با تکمیل عملیات اصلاحی خطوط و اقدامات در دست اجرا تا پایان امروز شرایط به حال عادی برمی گردد.

علوی گفت: با هدف تامین آب نقاطی که دچار قطعی شده است از همان ساعات اولیه بروز مشکل، آبرسانی با تانکر سیار در دستور کار قرار گرفته است و مشکلی به لحاظ تامین آب شرب سالم و بهداشتی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین