کد خبر: ۷۶۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

قیمت کود افزایش می‌یابد؟

نیوترین، شرکت کشاورزی کانادایی، پس از ثبت جهش بیش از ۱۰ برابری در سود سه ماهه اول، پیش‌بینی درآمد کل سال خود را بسیار بالاتر از برآورد‌ها افزایش داد، زیرا بزرگ‌ترین شرکت کود شیمیایی جهان از افزایش قیمت موادمغذی محصولات به شدت سود می‌برد.
قیمت کود افزایش می‌یابد؟
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت مواد مغذی ضروری گیاهان زراعی مانند پتاس و فسفات در این سه ماهه افزایش یافت و به سطوح نزدیک به رکورد رسید، زیرا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه صادرکننده بزرگ، به دلیل تهاجمش به اوکراین باعث اختلال در عرضه‌هایی شد که از قبل محدود شده بود.

تقاضا برای کود نیز قوی بوده است، زیرا افزایش قیمت محصولات عمده ناشی از تورم، کشاورزان را به سمت افزایش تولید سوق می‌دهد.

کن سیتز، مدیر اجرایی موقت این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «بازار‌های جهانی کشاورزی و نهاده‌های محصولات زراعی تحت تاثیر اختلالات بی‌سابقه عرضه هستند که به افزایش قیمت کالا‌ها و تشدید نگرانی‌ها برای امنیت غذایی جهانی کمک کرده است».

سیتز همچنین گفت که نیوترین می‌تواند توانایی تولید کود کم هزینه خود را گسترش دهد. با این حال، این شرکت با اشاره به عدم قطعیت عرضه از روسیه و بلاروس، کاهش محموله‌های پتاس جهانی را برای سال پیش‌بینی کرد.

نیوترین انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ سود تعدیل شده ۱۶.۲۰ تا ۱۸.۷۰ دلار به ازای هر سهم در مقایسه با پیش‌بینی قبلی خود از ۱۰.۲۰ تا ۱۱.۸۰ دلار به ازای هر سهم را داشته باشد. همچنین، سود خالص در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس از ۱۳۳ میلیون دلار یا ۲۲ سنت به ازای هر سهم در سال گذشته به ۱.۳۹ میلیارد دلار یا ۲.۴۹ دلار به ازای هر سهم افزایش یافت.

به نقل از رویترز، پیش از این، شرکت موزاییک، بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات فسفات تمام‌شده در جهان، افزایش بیش از هفت برابری سود سه ماهه‌ای را منتشر کرد که پیش‌بینی‌ها را شکست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین