کد خبر: ۷۶۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۶

آخرین اخبار درخصوص عملیات پانجیا در کشور

سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: شناسایی تارنما‌های غیر مجاز و همچنین مصادیق مجرمانه چه در عرضه و چه فروش اینترنتی دارو‌های تقلبی در واقع هدف برنامه عملیات پانجیا است.
آخرین اخبار درخصوص عملیات پانجیا در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا شریفی در مورد عملیات پانجیا (عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین دارو‌های تقلبی و غیر مجاز انجام می‌شود)، گفت: عملیات پانجیا در واقع برمی‌گردد به قانون ممنوعیت تبلیغات کالا‌های آسیب رسان به سلامت و غیرمجاز که در مردادماه سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ گردیده است.

وی افزود: تاریخچه این موضوع که یک موضوع بین المللی است برمی‌گردد به سال ۲۰۰۸ که در آن زمان در خصوص دارو‌های تقلبی این موضوع انجام می‌شد که در سال ۲۰۱۶ در واقع گسترش پیدا کرد و مجموعه کالا‌های سلامت محور را از جمله دارو، مکمل و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، شامل میشود و هر سال از ابتدای اردیبهشت تا شهریور ماه عملیات میدانی به نام عملیات پانجیا صورت می‌گیرد که آخرین عملیاتش معروف هست به عملیات شماره ۱۴ که مربوط به سال ۱۴۰۰ است و در همین رابطه بیش از ۵۰۰ پرونده در سراسر کشور تشکیل و به مراجع ذی صلاح مراجع قضایی کشور ارسال شده است.

شریفی گفت: عملیات پانجیا از سوی پلیس فتا در مورد پیگیری موارد تخلف در تبلیغات غیر مجاز کالای سلامت صورت می‌گیرد و ضمن اینکه به صورت مستمر رصد تبلیغات کالا‌های سلامت محور در فضای مجازی انجام میشود، به طور همزمان نحوه توزیع و عرضه این کالا‌های غیرمجاز و مکان‌های مربوط به آن‌ها از جمله مکان‌هایی مثل انبار‌هایی که در واقع محل نگهداری هستند و یا پخش‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، رصد صورت می‌گیرد و مراتب تخلف به مراجع قضایی توسط پلیس معرفی می‌شود.

به گزارش وبدا، سرپرست دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مهم با همکاری معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که ۶۵ دانشگاه هستند با پلیس فتای هر استان انجام می‌گیرد. شناسایی تارنما‌های غیر مجاز و همچنین مصادیق مجرمانه چه در عرضه و چه فروش اینترنتی این دارو‌های تقلبی در واقع هدف این برنامه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین