کد خبر: ۷۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

تصاویر| جشنواره گل‌های لاله آسارا

باغ لاله آسارا، از مناطق دیدنی و زیبای استان البرز است که در مسیر جاده چالوس قرار دارد. این باغ دیدنی همه ساله در فصل بهار، میزبان گردشگران و طبیعت‎‌دوستان بسیاری است تا لاله‎‌های رنگارنگ با نژاد‌های گوناگون را در کنار یکدیگر ببینند. جشنواره لاله‌های آسارا با بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار لاله رنگارنگ تا آخر اردیبهشت درمعرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
تصاویر| جشنواره گل‌های لاله آسارا
آفتاب‌‌نیوز :

طبیعت و زیبای باغ لاله را می‌توان با چشم اندازهایی، چون کوه‌های البرز، رودخانه کرج و پوشش گیاهی منحصر به فرد چالوس، از جاذبه‌های گردشگری کشور نام برد که مشتاقان و گردشگران ایرانی و خارجی بیشماری تاکنون از آن دیدن کرده اند.

به طور کلی فضای باغ گل‌های لاله سه هکتار است که حدود ۲هکتار از آن باغ اختصاصی و یک هکتار زمین با مساعدت سازمان منابع طبیعی استان البرز در اختیار جشنواره قرار گرفته است که در دامنه‌های کوه‌ها با ۴۳ نوع لاله واقع شده است. استان البرز به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خاص خود و اختلاف دما در نقاط مختلف آن، پتانسیل این را دارد که در جایگاه پایتخت لاله‌های دنیا معرفی شود.

کشور هلند که درحال حاضر به عنوان پایتخت گل‌های لاله شناخته شده، بخاطر شرایط آب و هوایی خود فقط در طی یک ماه از سال می‌تواند جشنواره گل‌های لاله را برپا کند، این درحالی است که در استان البرز ، چهار ماه از سال به برگزاری جشنواره گل‌های لاله اختصاص دارد. امسال بیش از ۵ هزار نفر از این باغ دیدند کردند.

شهر آسارا به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی گردشگری و به دلیل نزدیکی به استان تهران، در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد و جشنواره لاله‌ها اتفاق باشکوهی است که شور و هیجان خاصی به شهر و شهروندان و گردشگران،جاده زیبای چالوس بخشیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین