کد خبر: ۷۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲

پیشرفت در ساخت انیمیشن زندگی پیامبر اعظم(ص)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراحل پیش تولید پروژه عظیم مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» که با موضوع روایت زندگی پیامبر اعظم(ص) برای شبکه جهانی سحر تهیه می شود، به سرعت در حال سپری شدن است.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، داریوش دالوند تهیه کننده انیمیشن«آخرین فرستاده» با اعلام این خبر افزود: «این مجموعه داستانی در حال حاضر در مرحله consept art (طراحی مفهومی) به سر می‌برد و تاکنون 50 درصد از کار را پشت سر گذارده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه به طول انجامد».

وی در این مورد توضیح داد: «در این مرحله در واقع به طراحی مفهومی و ریشه‌ای کاراکترها و تعریف آنها از لحاظ هنری و ساخت فضای اصلی کار به لحاظ گرافیکی و تصویری پرداخته می‌شود، به عبارت دیگر مراحل نظری و تئوریک تعریف کاراکترها و ... در consept arting مورد پردازش قرار می‌گیرد و با مشخص شدن فضای اصلی پروژه، مرحله سه بعدی سازی آن نیز به سرعت آغاز خواهد شد».

دالوند در ادامه با بیان آن‌که تاکنون دکوپاژ 10 قسمت آغازین کار به اتمام رسیده، اضافه کرد: «همچنین کار story board 10 قسمت مذکور به طور موازی و همزمان در حال انجام است و بک گراند سازی آن نیز مشخصا از چند روز آتی وارد فاز اجرایی خواهد شد».

دالوند در همین رابطه تعداد کاراکترهای قطعی شده فعلی کار را 1750 شخصیت و تعداد لوکیشن‌ها را 50 لوکیشن اصلی دانسته و امکان افزایش کاراکترها یا لوکیشن‌های اصلی و فرعی را نیز منتفی ندانست».

داستان مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» در رابطه با زندگی پیامبر اسلام (ص) است که از زبان کاراکتر محوری مجموعه یعنی سلمان فارسی صحابی ایرانی رسول اکرم (ص) برای پسر بچه‌ای از اهالی شهر مداین –جایی که هم اینک سلمان به عنوان حاکم آن شناخته می شود- روایت می‌گردد».

مبنای محتوایی فیلمنامه «آخرین فرستاده» براساس کتاب «فروغ ابدیت» تألیف استاد جعفرسبحانی بوده که توسط کوروش برزگر به نگارش درآمده است و حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری نیز با بهره گیری از مشاوره و کارشناسی تاریخی و معارفی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فکور و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دانشمند به بازنویسی مجدد آن برای دو بار متوالی پرداخته است.

کارگردانی مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» با کیانوش دالوند است و سایر عوامل آن نیز که تاکنون مشخص شده اند عبارتنداز:consept art کار: قاسم فراهانی، story board ساز: محمد دریایی و مدل سازان 3 بعدی: فرزاد دالوند به همراه کوروش دالوند.

مدت زمان مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» 750 دقیقه در قالب50 قسمت 15دقیقه ای پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی اولیه گروه سازنده «آخرین فرستاده» برای تحویل قسمت نهایی، سال 88 است. به این ترتیب دالوند و همکارانش که به طور همزمان ساخت مجموعه انیمیشن «کودک و اشغالگر» را هم برای شبکه جهانی سحر بر عهده دارند، دو سال کاری پرتلاش را برای به ثمر رساندن این پروژه سنگین پیش رو دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین