کد خبر: ۷۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
دکتر محمدخوش‌چهره در گفتگو با آفتاب:

دولت در فضایی تبلیغاتی عملکرد خود را توجیه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: محمد خوش‌چهره گفت: ‌«جواب ادعاهای احمدی‌نژاد را باید کارشناسان منصف و آکادمیک بدهند نه دستگاه‌ اجرایی».

محمد خوش‌چهره، نماینده سابق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب افزود: «دستگاه‌ اجرایی در هر دوره‌ای با ضریبی، تلاش در جهت موفق نشان دادن خود داشته‌ است».

وی افزود: « قضاوت‌های بیرونی است که نشان می‌دهد چقدر از حرف‌ها درست است و بعد هم ادعاها موقعی مبنای قضاوت دارد که با شاخص و ملاک همراه باشد وگرنه کلی‌گویی همیشه نتیجه انحرافی دارد».

خوش‌چهره با اشاره به متغیرهای کلانی مثل اشتغال، سرمایه‌گذاری، قدرت خرید و شاخص‌های نحوه توزیع ثروت و درآمد در جامعه به عنوان شاخص‌های شناخته شده رشد اقتصادی یادآور شد: «در مورد عدالت شاخص نحوه توزیع ثروت و درآمد از جمله ضریب جینی، باید توسط دولت مطرح شود». 

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: «برای ارائه قضاوت درست، باید نتایج مستقلی که توسط محافل آکادمیک و دانشگاهی به خصوص چهره‌های مستقل و مصلح انجام شده را کنار هم گذاشت که آن وقت می‌توان قضاوت درستی داشت».

وی با بیان اینکه قبل از پرداختن به صحت و سقم اطلاعات ارائه شده، باید به شیوه دستیابی به آن اطلاعات پرداخت، گفت: «دولت در یک فضای تبلیغاتی سعی می‌کند به توجیه و ارزیابی عملکردش مخصوصا توسط دستگاه اجرایی بپردازد و هیچ مبنای مقایسه‌ای را در کنار آن قرار نمی‌دهد».

خوش‌چهره با تاکید بر اینکه «داشتن معیار و ملاک، مستلزم پیشرفت است»، اظهار داشت: «همه شرایطی که برای بهبود گفته می‌شود که امیدواریم اینگونه باشد، مستلزم معیار و ملاک است که متاسفانه کمتر شاهد آن بودیم، مخصوصا در مورد محوری بودن شعار عدالت برای دولت».

وی افزود: «در شاخص‌های اقتصادی تعیین‌کننده عدالت مثل قدرت خرید، نحوه توزیع ثروت و درآمد، کاهش فقر، کاهش شکاف طبقاتی و متغییرهای کلانی مثل کاهش بیکاری، تفاوت‌ معنی‌داری بین آنچه دستگاه‌اجرایی می‌گویند با تحقیقات مستقلی که انجام می‌شود وجود دارد».

نماینده تهران در مجلس هفتم درباره سخنان احمدی‌نژاد در جمع دانشجویان مبنی پیش‌بینی کمبود مواد ضروری روزمره مردم و تشکیل جلسه‌ای با سران مجلس گفت: «این حرف نشان دهنده این است که کارمنطقی صورت نگرفته بود».

خوش‌چهره با بیان اینکه «تعامل با مجلس در رای مجلس نشان داده می‌شود»، افزود: «اگر ایشان می‌گوید با مجلس صحبت کردم، حرف زدن با یکی دو نفر که بیشتر بازیگردان مجلس هستند، مبانی تعامل با مجلس نیست».

وی با تاکید بر عدم اطلاع خود و دکتر سبحانی از چنین فضایی که دولت یاد می‌کند، پرسید: «دولت مشخص کند، منظورش از اقتصاددانان و چهره‌های تاثیرگذار مجلس چه کسانی است؟ من همین جا اعلام می‌کنم که از تعامل دولت با مجلس هفتم در زمینه پیش‌بینی مشکلات جهانی اقتصاد و تاثیرات احتمالی آن بر اقتصاد کشورمان پیش از بروز معضلات کنونی، خبری ندارم و اثرگذاران اقتصادی مجلس هم بر این باورند که چنین فضایی وجود نداشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۲
0
0
خوش‌چهره: دولت در فضایی تبلیغاتی عملکرد خود را توجیه می‌کند.
..... و ايضا خوش‌چهره که در فضايي تبليغاتي از نامزدي احمدي‌نژاد حمايت کرد تا بعدها نيز دولت در همان فضای تبلیغاتی عملکرد خود را توجیه کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین