کد خبر: ۷۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۹
بامداد امروز؛

خاتمی عازم نروژ شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به منظور شر کت در افتتاحیه کارگروه بین المللی «اشتراک تجارب: زنان، مساوات و صلح»؛ بامداد امروز عازم نروژ شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از روابط عمومی موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با ایراد نطق افتتاحیه خود، کارگروه بین المللی سه روزه‌ای را تحت عنوان اشتراک تجارب: زنان، مساوات و صلح را در اسلو افتتاح خواهد کرد. 

این کارگروه که با میزبانی مرکز صلح و حقوق بشر اسلو از 22 تا 24 ژوئن (2 تا 4 تیر) در اسلو برگزار خواهد شد، بخشی از پروژه جامع گفت و گوی جهان اسلام و غرب برای ایجاد احترام و درک متقابل است که با هدف توسعه گفت و گو میان فرهنگ ها برای احترام به تکثر و حقوق بشر برگزار می شود. 

این پروژه حاصل تشریک مساعی موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها (ژنو) به ریاست سیّد محمّد خاتمی، مرکز صلح و حقوق بشر اسلو به ریاست بوندویک، نخست وزیر سابق نروژ و انجمن مادرید به ریاست فدریکو مایور است. 

کارگروه بر دیدگاههای اسلام و غرب درمورد نقش زنان و حقوق زن در خانواده و تبادل تجربیات در رابطه با حقوق و مسائل قانونی، موضوعات مرتبط با قوانین خانواده، بهره مندی زنان از عدالت، آموزش و شغل درخور، اتحاد عناصر مختلف یک جنس برای بکار بردن نیروی خود در راه صلح و آشتی، نقش دیدگاههای زنان در برقراری صلح بین المللی، ارتباط میان آزادی انتخاب مذهب و حقوق زنان و مشارکت زنان در گفت و گو میان ادیان تمرکز خواهد نمود.
 
اندیشمندان برجسته ایرانی و نروژی و صاحب نظران، فرهیختگان، شخصیتهای سیاسی و رهبران مذهبی از سراسر دنیا دیدگاههای خود را در این کارگروه به بحث خواهند گذاشت.
 
سیّد محمّد خاتمی در ادامه این سفر با اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلو درباره گفت و گوی تمدن ها به گفت و گو خواهد نشست و به عنوان سخنران افتتاحیه در مجمع اسلو برای میانجیگران بین المللی حضور خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین