کد خبر: ۷۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۵

برگزاری اجلاس فوق‌العاده اوپک در عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عربستان سعودی در جریان افزایش بهاء نفت از روز یکشنبه میزبان اجلاس کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت شد. وزرای نفت و انرژی 30 کشور جهان و همچنین مقامات ارشد شرکتهای بزرگ نفتی در اجلاس جده شرکت کرده‌اند.

 به گزارش سرویس بین‌المللی آفتاب، این اجلاس به درخواست ملک عبدالله پادشاه عربستان برگزار می‌شود. در حال حاضر «گوردون بروان» نخست وزیر بریتانیا و وزرای نفت و انرژی کشورهای هند،آلمان و استرالیا وارد جده شدند.

شایان ذکر است تا کنون کشورهای تولیدکننده نفت اوپک از افزایش تولید خودداری کرده و معتقدند افزایش هر بشکه نفت به 140 دلار به خاطر نوسانات بازار است. در این میان عربستان سعودی نیز تمایلی کمی به افزایش تولید نشان داده است و میزان تولید خود را 200 هزار بشکه افزایش خواهد داد. 

در این میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با وجود نگرانی کشورهای مصرف کننده از افزایش بحران اقتصادی به دنبال افزایش تولید نمی‌باشند.  وزیر نفت قطر اعلام کرد: «دنیا با بحران نفت روبرو نیست». در عین حال وزیر نفت کویت اذعان داشت: «اعضاء اوپک در صورت نیاز بازار در افزایش تولید یک لحضه صبر نخواهند کرد».

گفتنی است وزیر نفت آمریکا خواستار عملکرد سریع اوپک در افزایش تولید نفت خام است و اعلام کرد: «افزایش میزان تقاضا از سوی کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند بیشتر از ذخایر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین