کد خبر: ۷۷۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷

اعتراض شدید علیخانی به حذف اقلیت از کمیسیون‌های تخصصی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده قزوین در مجلس جمهوری اسلامی نسبت به حذف برخی از اعضای فراکسیون اقلیت در بعضی از کمیسیون های تخصصی مجلس ، اعتراض کرد.

«قدرت الله علیخانی»، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری آیین نامه ای به استناد مواد 87، 23و 47 آیین نامه، نسبت به نحوه و ترکیب انتخاب اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتقاد و اعتراض کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایرنا، علیخانی گفت: «بنده از هیات رییسه مجلس و افرادی که در این کمیسیون انتخاب شده‌اند گلایه‌ای ندارم، بلکه گلایه و اعتراض من به برخی از اعضا و شعب است». 

وی افزود: «مقصر اصلی برخی از روسای شعب بودند که اعمال نظر کرده و بی طرفی را رعایت نکردند، طبق اطلاعاتی که بدست آورده‌ام، عزیزان انتخاب شده ملاک‌هایی را برای انتخاب داشته‌اند». 

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: «ما هم آن ملاک ها را داشتیم. بنده قبلا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضو بوده‌ام». 

علیخانی ادامه داد: «بنده در نیروهای مسلح خدمت کردم و جایگاه من سرلشگری بود و با رتبه 18 بازنشسته شدم، یعنی رتبه بنده سرتیپ تمام بوده‌است اما جایگاهی که خدمت کردم سرلشگری بود». 

وی با بیان اینکه "چرا دوستان و همکاران کم لطفی کردند" گفت: «اگر دوستان در انتخاب کمیسیون‌ها بی نظر بودند، بنده می‌گویم که دستتان درد نکند ولی اگر برای غیر رضای خدا بوده باشد، کار سیاسی محسوب می‌شود». 

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه روسای شعب و نواب رییس برای بررسی صلاحیت نمایندگان جهت عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اظهار داشت: «دراین جلسه نایب رییس اول (ابوترابی فرد) و احمد توکلی در خصوص ترکیب اعضای کمیسیون‌ها نقش داشته‌اند. محمدرضا باهنر هم بی‌نظر نبوده، "الله اعلم" و دولتی‌ها هم گفته بودند ما نقش نداریم».
علیخانی ادامه داد: «آقای ابوترابی فرد باید از ما دفاع می‌کرد به خصوص اینکه جریان ما (اقلیت مجلس ) به ابوترابی فرد رای داد. چرا از ما دفاع نکردید. آیا آنها که انتخاب شدند از ما بهتران بودند»؟ 

وی افزود: «آقای توکلی در مجلس برای خود یک جریانی است و اعمال نظر می‌کند. خیلی وقت‌ها که زور ما نمی‌رسد، به خدا پناه می‌بریم». 

نماینده قزوین با تاکید بر اینکه حق وی برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تضییع شده است، اظهار داشت: «مقصر اصلی در این قضیه عزیزانی بودند که اعمال نظر کردند و دفاع نکردند و آقای ابوترابی فرد باید دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد حق عزیزان تضییع شود». 

علیخانی پرسید: «چه شده که جریان اقلیت در چنین مجلس با عظمتی، در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، صنایع و امنیت ملی، محروم شدند». 

وی ادامه داد: «آقایان عطاری، کریمی و خباز از کمیسیون برنامه و بودجه، پورفاطمی از کمیسیون صنایع و علیخانی و قنبری از کمیسیون امنیت ملی حذف شدند و این محرومیت فقط نصیب ما شد». 

نماینده قزوین ادامه داد: «بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که درست است ما وابسته به جریان اقلیت هستیم ولی معتقد هستم که باید در کشور تعادل حفظ شود وگرنه همین می‌شود که در کمیسیون‌ها مشاهده می‌کنید». 

علیخانی خاطرنشان کرد: «داریوش قنبری و قدرت الله علیخانی چه گناهی کرده اند که اقلیت بوده‌اند، بنده اعلام می‌کنم که عضو فراکسیون اقلیت مجلس هستم ولی در مجلس، این فراکسیون جمعیتی 70 نفره است». 

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ، این تذکر را وارد ندانست و گفت: «این تذکر مربوط به اداره جلسه نیست». 

وی افزود: «طبق اطلاعی که بنده دارم نواب رییس وظیفه خود را انجام داده‌اند و در موقع، تذکر داده‌اند و حرفشان را زده‌اند ولی در این مساله باید یک جمعی نظر دهند و تصمیم بگیرند». 

لاریجانی تصریح کرد: «خیلی از نمایندگان که اصولگرا بودند نیز از کمیسیون امنیت ملی حذف شدند بنابراین با مطرح کردن این مباحث تولید سوءظن نکنید». 

رییس مجلس خطاب به علیخانی ادامه داد: «خواهش می‌کنم، خودتان مجلس را زیر سوال نبرید و بحث را خاتمه دهید، هر چیزی علاجی دارد و با این تذکرات، علاجی صورت نمی‌گیرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین