کد خبر: ۷۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

ادعای طالبان درباره وضعیت پنجشیر

سخنگویان محلی و مرکزی دولت طالبان، ادعای «جبهه مقاومت» مبنی بر سقوط دو شهرستان و یک پاسگاه امنیتی در پنجشیر را تکذیب کرده و اطمینان داده‌اند که پنجشیر امن و آرام است.
ادعای طالبان درباره وضعیت پنجشیر
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به ادعای «جبهه مقاومت» مبنی بر سقوط شهرستان‌های آبشار و دره و نیز پاسگاه دو آب ولایت پنجشیر، اعلام کرد که این ادعا‌ها واقعیت ندارد و هیچ رخدادی نظامی در این مناطق به وقوع نپیوسته‌است.

به گزارش افق نیوز، ذبیح‌الله مجاهد در توییترش نوشت: گروه‌های یاغی در رسانه‌های اجتماعی ادعا‌هایی را پخش می‌کنند که حقیقت ندارد، هیچ‌کس تشویش نداشته باشد.

مجاهد مدعی شده که در پنجشیر، تخار و سایر مناطق، هزاران تن از نیرو‌های مجهز «امارت اسلامی» حضور دارند. به دشمن اجازه تحرکات منفی داده نخواهد شد.

در همین حال، ابوبکر صدیق؛ سخنگوی والی پنجشیر نیز در واکنش به نشر این اخبار، در یک پیام ویدیویی گفته است که این ادعا‌ها حقیقت ندارد و طالبان به کسی اجازه نمی‌دهند که دست به «باغی‌گری» بزنند.

او از برقراری امنیت کامل در سراسر پنجشیر اطمینان داده ومدعی است که نیرو‌های «امارت اسلامی» در تمام مناطق این ولایت حضور دارند.

«جبهه مقاومت» ضد طالبان به رهبری احمد مسعود از آغاز عملیات خود در پنجشیر خبر داده و ادعا کرده که تمام بخش‌های عبدالله‌خیل و آبشار این ولایت از تصرف طالبان خارج شده‌است.

صبغت‌الله احمدی؛ سخنگوی «جبهه مقاومت» در توییتی گفته‌است که تمام مناطق عبدالله‌خیل و آبشار پنجشیر به‌جز مراکز آن‌ها از کنترل طالبان خارج شده‌است.

وی همچنین مدعی شده که مراکز این شهرستان‌ها نیز در محاصره است و طالبان خواستار وقت برای تسلیم شده‌اند.

احمدی گفته‌است که این حمله «جبهه مقاومت» زمانی انجام شد که قطعه سرخ طالبان به سمت دره، عبدالله‌خیل و آبشار برای انجام بازرسی‌های خانه‌به‌خانه در حرکت بود.

او ادعا کرده که در این حملات ۱۳ تن از نیرو‌های طالبان کشته و پنج واسطه زرهی آن‌ها منهدم شده‌اند.

احمدی در ادامه مدعی شده‌است که پاسگاه «دوآب» نیز توسط نیرو‌های «جبهه مقاومت» تصرف شده‌است. او ادعا دارد که در این حمله ۹ نیروی طالبان کشته و شش نفر دیگرشان اسیر شده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر درباره اشغال بخش‌هایی از ورسج تخار نیز ادعای مشابهی از سوی «جبهه مقاومت» منتشر شده‌بود. آن‌ها گفته‌بودند که نیروهای‌شان توان اشغال مرکز شهرستان را داشتند؛ اما اجازه این اقدام را نداشتند.

طی روز‌های اخیر، خبر‌هایی نیز درباره ترور مشکوک فرماندهان و مقام‌های امنیتی و استخباراتی طالبان در کابل و برخی دیگر از ولایت‌ها منتشر می‌شود.

این رویداد‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که پیش از این، احمد مسعود به منظور تشکیل «شورای عالی مقاومت» با شماری از چهره‌های ضد طالبان، نشست مجازی برگزار کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین