کد خبر: ۷۷۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
اعتراض کواکبیان به عدم پذیرش عضویتش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

آقای لاریجانی، مرا عمداً حذف کردید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده سمنان گفت: «بنده معتقدم شما مرا که عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دارای دکترای علوم سیاسی و 30 سال سابقه سیاسی هستم عمدا حذف کردید».

به گزارش آفتاب، به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان در تذکر آیین نامه‌ای خود گفت: «من سوالم این است که اگر حقی از نمایندگان ضایع شده است اگر در اینجا مطرح نکند و زمانش نیز بگذرد کجا باید مطرح کند».

وی افزود: «شما هر بار به آقای کوچک زاده اجازه می‌دهید که درباره قوه قضاییه تذکر می‌دهد و یا به آقای دلخوش اجازه تذکر در مورد جلسه دولت و مجلس را می‌دهید اما وقتی درباره حقوق نمایندگان بحث می‌شود می‌گویید تذکر باید درباره اداره جلسه باشد».

کواکبیان خاطرنشان کرد: «بنده با تاکید بر احترامی که به اعضای تعیین شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قائل هستم می‌خواهم بگویم اینکه پزشکان وضعیت سیاست خارجی مملکت را تعیین می‌کنند این کجای رعایت آیین‌نامه است؟ کجای دفاع از حقوق نمایندگان مجلس است؟ کجای بند 11 ماده 23 و ماده 47 درباره سوگند هیات رئیسه است»؟

نماینده سمنان گفت: «ما می‌خواهیم بگوییم که شما از اول کار دارید اپوزیسیون سازی می‌کنید. اشکال ندارد. اگر دوست دارید تعامل خط امام و فراکسیون ما با اکثریت به شکلی باشد که در کمیسیون‌ها عمل شد بسمه الله. اما ما می‌خواهیم بگوییم نه تنها به آقای ابوترابی بلکه به شما هم رای دادیم و تمام ارادت ما به هیات رئیسه این بود که یکی دو تا از اعضا به کمیسیون امنیت ملی بیایند اما گفتند نه، بعدا جبران می‌کنیم».

وی ادامه داد: «بنده معتقدم شما مرا که عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دارای دکترای علوم سیاسی و 30 سال سابقه سیاسی هستم عمدا حذف کردید. برخی در وزارت خارجه با لیسانس ریخته گری، دیپلمات هستند. عیبی ندارد اما بحث این است که آیا اگر قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ما دارد تصویب می شود به خاطر همین امر نیست»؟

وی اظهار داشت: «طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که دوستان می خواهند مطرح کنند اگر راه چاره‌ای است که خوب است والا هیچ اشکالی ندارد. بنایی که مجلس هشتم از اول کار گذاشته بنای عدم تعامل و تقابل بود».

کواکبیان گفت: «اعتقاد من این است و حدس هم نیست که دولت‌گرایان دارند شما را دور می‌زنند».

لاریجانی نیز تذکر وی را وارد ندانست و گفت: «کسانی که به نحوه اداره جلسه ایراد دارند می‌توانند تذکر دهند اما اگر به موارد دیگری ایراد دارند ماده 25 برایتان مشخص کرده است. راه مسدود نیست بلکه می توانید شکایت کنید».

وی افزود: «شما به جایی که این را به سوء تفاهم و سوء ظن تبدیل کنید به دنبال راه چاره باشید و آن راه نیز تغییر بخشی از آیین‌نامه است».

لاریجانی خاطرنشان کرد: «پیشنهادی هم برای تغییر آیین نامه دادند که این مشکل حل شود. اگر دوستان دست از تذکرات بردارند این طرح می‌تواند امروز مطرح شود. اما اگر می‌خواهید به تذکرات ادامه دهید به این طرح که می‌تواند مشکل را حل کند نمی‌رسید».

وی از نمایندگان خواست که از طرح تذکرات خود که ربطی به اداره جلسه ندارد صرف نظر کنند تا این طرح اعلام وصول شود.

رئیس مجلس گفت: «ممکن است در صورت تصویب دو فوریتی، این طرح برای بررسی نیاز به زمان دیگر دارد آنوقت ما می‌توانیم مساله را حل کنیم و اگر بگوییم مساله سیاسی است تشخیص من اینگونه نیست. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بسیاری از اصولگرایان هم حذف شدند. این دلیل نمی‌شود که ما این را جریان سیاسی کنیم. حتما تعامل سازنده بین گروه‌های سیاسی در نحوه اداره جلسه مراد ماست تا تشخیص اشتباهی در این مورد بوجود نیاید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین