کد خبر: ۷۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

برومند: امثال نوری قاچاقی در استقلال هستند/ مظاهری راه سوشا را می‌رود

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد با روندی که آبی‌پوشان در این فصل داشته‌اند با اختلاف بیش از شش امتیاز قهرمان خواهند شد.
برومند: امثال نوری قاچاقی در استقلال هستند/ مظاهری راه سوشا را می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز برومند درباره تساوی یک ـ یک تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: این تساوی برای استقلال کمتر از برد نبود، آن هم مقابل تیمی که داعیه قهرمانی داشت و بازیکنان فوق‌العاده باکیفیتی دارد. سپاهان مقابل استقلال در حضور تماشاگرانش بازی کرد و مثل قبل نبود که بگوییم بازی بدون تماشاگر بوده است، تنها نکته این دیدار، اشتباه کوچکی بود که فرهاد مجیدی مرتکب شد و رودی ژستد را از زمین بیرون کشید تا فشار از روی سپاهانی‌ها برداشته شود. ژستد حریف را در زمین خودش نگه داشته بود، درست است که او گلزنی نکرد و موقعیت خوبی را از دست داد، ولی مثمرثمر بود.

استقلال با اختلاف بیش از ۶ امتیاز قهرمان می‌شود
وی در مورد کاهش فاصله استقلال با پرسپولیس به ۴ امتیاز تصریح کرد: استقلال با اختلاف بیش از ۶ امتیاز قهرمان می‌شود. شک نکنید پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد. پیکان یکی از بهترین تیم‌های جوان لیگ است و زمانی که پرسپولیس مقابل این تیم ۱۰ نفره شد، پیکانی‌ها هیچ کاری نکردند که برای من جای تعجب داشت، با وجود این، پرسپولیس در ادامه لیگ امتیاز از دست می‌دهد. هواداران، کادر فنی و بازیکنان استقلال نگران نباشند، چون قهرمانی مسجّل است. دوست دارم استقلال پس از کنار رفتن از جام حذفی با اختلاف امتیاز بیشتری قهرمان شود. آبی‌پوشان تا اینجای کار مقتدرانه کار کرده‌اند و تا پایان فصل هم با همین روند پیش می‌روند.

رسیدن به قهرمانی با کار‌های کثیف چه‌ارزشی دارد؟
دروازه‌بان پیشین استقلال در خصوص اینکه بار دیگر بحث پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان مطرح شده است، گفت: این‌ها کار‌های حاشیه‌ای است. خدا را شکر می‌کنم مدیریت باشگاه و فرهاد مجیدی آن‌قدر باتجربه هستند که این نوع بازی‌ها را بشناسند و به بازیکنان انتقال دهند. از بازیکنان می‌خواهم وارد حواشی نشوند. این بازی‌ها لوث، چیپ و پیش‌پاافتاده شده است، این‌که برای رسیدن به قهرمانی دست به هر کار کثیفی بزنید، کهنه شده است. به‌عنوان کسی که سال‌ها بازی کرده‌ام و امروز پیشکسوت هستم، وقتی بازی‌های اروپایی را می‌بینم که چطور قبل و بعد از مسابقه اتفاقات خوبی بین‌شان می‌افتد، غبطه می‌خورم، نمی‌گویم در آن سطح رفتار کنید، اما کمی یاد بگیرید تا فوتبال زیبا شود، این‌که به‌هرقیمتی به‌سمت قهرمانی بروید با روح ورزش فاصله دارد، فوتبال روح جوانمردی است و انجام برخی کار‌ها ارزشی ندارد.

امثال نوری، قاچاقی در استقلال حضور دارند!
برومند در واکنش به اظهارنظر برخی پیشکسوتان از جمله محمد نوری، گفت: نوری چه‌کسی است؟ او چند سال در استقلال بازی کرد؟ تعداد بازی‌هایش چقدر بود؟ یک‌سری از آقایان به اسم پیشکسوت، قاچاقی در استقلال هستند! آقایان! این بحث‌ها را تمام کنید و بی‌خیال شوید، چرا ذهن هوادار را منحرف می‌کنید؟ در پرسپولیس هم یک‌سری به اسم پیشکسوت هر مطلبی را علیه استقلال مطرح می‌کنند، بهتر است هر کسی منطقی صحبت کند.

وقتی گل‌محمدی آن‌گونه صحبت می‌کند، باید به نوری‌ها حق داد
«دیدار استقلال با سپاهان یکی از زیبا‌ترین بازی‌های لیگ بود.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: استقلال آن‌قدر خوب است که با گرفتن قهرمانی بر دهان کسانی خواهد زد که ادعای واهی دارند و می‌خواهند کثیف‌بازی در بیاورند. هیچ مربی و بازیکنی آبرویش را برای این کار‌ها نمی‌گذارد. استقلال کار خودش را بکند با اختلاف امتیاز قهرمان می‌شود. این وسط باید به یحیی گل‌محمدی اشاره کنم که صحبت از کمک به استقلال کرد. او با این کار شخصیت و بزرگی تیمش را پایین آورد، وقتی چنین حرف‌هایی زده می‌شود باید به محمد نوری‌ها حق داد که مشابه آن‌ها حرف بزنند، این کار‌ها بد است. استقلال یک تیم باشخصیت است و شک نکنید قهرمان می‌شود. من سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و از نحوه بازی کردن تیم‌ها می‌دانم چه‌کاره هستند.

به صادقی حق می‌دهم، دلم برای بوی پیراهن استقلال تنگ شده است
دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه امیرحسین صادقی دیگر بازیکن سابق آبی‌پوشان مدعی بحث تبانی برخی تیم‌ها برابر پرسپولیس است، گفت: به صادقی حق می‌دهم. او بازیکن کمی نبود و سال‌ها برای استقلال بازی کرد و جام گرفت. صادقی کسی بوده که در دو جام جهانی بازی کرده است و حق دارد دلش برای باشگاهش بتپد. وقتی بازی‌های استقلال را می‌بینیم دلم برای بوی پیراهنش تنگ می‌شود. ای‌کاش روزی پیشکسوتان استقلال متحد شوند و در قالب تیم پیشکسوت در ورزشگاه آزادی بازی و یک بار دیگر بوی پیراهن استقلال را استشمام کنم. استقلال تاج سر فوتبال ایران است. اگر بخواهیم پیکره لیگ را در اندام یک انسان ببینیم، استقلال تاج سر آن است، تیمی که هویت و عقبه دارد، هر کسی خواست دلیلش را بداند بعد‌ها می‌گویم.

آقای مظاهری! راه سوشا را نرو
برومند بار دیگر با اشاره به تساوی آبی‌پوشان برابر سپاهان تصریح کرد: در این بازی سه بازیکن بیشتر به چشم آمدند که دو نفر سپاهانی بودند و یک بازیکن هم از استقلال. عارف غلامی بازی ضعیفی انجام داد و از دفاع باتجربه‌ای مثل او بعید بود که اجازه دهد فوروارد سپاهان از نیمه زمین با دروازه‌بان تک به تک شود. دانیال اسماعیلی‌فر دیگر بازیکنی بود که پراشتباه ظاهر شد. سومین بازیکن، دروازه‌بانی بود که دستکش و کفش تاج‌خروسی پوشیده بود، این کار چه‌معنی داشت؟ آقای مظاهری! زمانی که در استقلال بازی می‌کردی یک‌سری حرف‌ها می‌زدی که با رفتار‌های فعلی‌ات همخوانی ندارد. به‌عنوان پیشکسوت که پست بازی‌ام دروازه‌بانی بود به این آقا می‌گویم "راه سوشا مکانی را نرو! مردم این رفتار‌ها را می‌بینند". حیف است جوانی مثل او این کار را بکند. "پسر خوب! به عملکردت بچسب! "، مظاهری در همان دقایق اولیه بازی دو اشتباه کرد که بازیکنان استقلال استفاده نکردند.

حاشیه‌سازان خاموش باشند
وی در پایان در خصوص حاشیه‌سازی برخی‌ها برای استقلال گفت: آقایان خاموش باشند و بگذارند تیم‌ها بازی‌شان را انجام دهند، بگذارند فوتبال راه خودش را برود و دخالت نکنند و روح ورزش را کثیف نکنند. از هواداران استقلال برای حمایت‌های‌شان تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم هر بازی که در تهران برگزار می‌شود به ورزشگاه آزادی بروند. خود من احتمالاً به ورزشگاه بروم تا شاهد جشن قهرمانی استقلال باشم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین